סמוטריץ' על אורבך: "רציתי לכתוב שהוא אפס. אבל הוא שחצן"

אחרי ההודעה של אורבך, בגוש הימין לא נשארים חייבים, ובראשם יו"ר הציונות הדתית שכתב מילים קשות. "רודף כבוד ותפקידים שאם היה מקבל שיריון אצלינו היה בא מיד. הציונות הדתית לא בוגדת בערכיה ונשארת נאמנת למחנה הלאומי. הוא מוציא עצמו במפורש ממנה ומייצג למעשה רק את עצמו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/06/21 12:13 כח בסיון התשפא

סמוטריץ' על אורבך: "רציתי לכתוב שהוא אפס. אבל הוא שחצן"
סמוטריץ'. לא חוסך במילים קשות, צילום: יוסי זליגר

ח"כ ניר אורבך הכריע סוף סוף ביחסו לממשלת השינוי, והודיע הבוקר (ג') כי יתמוך בממשלה שתושבע ביום ראשון. בפוסט ארוך תיאר אורבך מדוע זו הייתה החלטה קשה עבורו לתמוך בממשלה, ומה הוביל להחלטתו בסופו של דבר. אך באותה ההזדמנות אורבך שהיה מודע למתקפות הצפויות נגדו מצד מפלגת הציונות הדתית הקדים לתקוף: "לצערי הציונות הדתית הפוליטית נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי. לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית. זו לא דרכנו". 

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' אכן לא נותר חייב והחל ברצף של ציוצים נגד אורבך: "רוב מניין ובניין רבני, מנהיגי ומצביעי הציונות הדתית, שמתנגדים בכל תוקף לבגידה בערכים ובבוחרים ולהקמת ממשלת שמאל-תומכי טרור, הם לא הציונות הדתית של ניר אורבך". מאותו הרגע החל סמוטריץ' בשצף של מילים קשות נגד אובך: "רציתי לכתוב שהוא אפס. אבל הוא שחצן חצוף, שקרן, ורודף כבוד ותפקידים שאם היה מקבל שיריון אצלינו היה בא מיד".

"תקראו. זה חשוב כדי להבין את התהליך ההתנתקות שעוברת ימינה. אוסף קלישאות נבובות, שיטחיות ומלאות סתירות פנימיות של איש מבולבל שאיבד את הדרך. תגיד ניר, אם ממשלת "האחדות" היא כזה דבר טוב לכתחילה כמו שאתה כותב בערגה בפוסט הזה למה הלכתם עליה רק בדיעבד אחרי שלא הצלחתם להקים ממשלת ימין?", כתב סמוטריץ' בציוץ נוסף, אך גם בו הוא לא הסתפק.

"אחרון חביב והכי חשוב: בהתנערותו מהציונות הדתית אורבך עושה לה שירות טוב ומנקה אותה מאחריות. הציונות הדתית לא בוגדת בערכיה ונשארת נאמנת למחנה הלאומי. הוא מוציא עצמו במפורש ממנה ומייצג למעשה רק את עצמו. הוא ושותפיו לעריקה יעלמו והציונות הדתית תמשיך להוביל ולהנהיג בע"ה בדרכה וערכיה", סיכם סמוטריץ' את מתקפת הנד מול אורבך.

לבסוף הוא הבהיר את דבריו הקשים: "לכל מבקרי הציוץ החריף הזה: יש רגעים שבהם חייבים למחות. אורבך בחוצפה פגע בכבודם של רוב מניין ובניין רבני, מנהיגי, ואנשי הציונות הדתית. הם כואבים, שבורים ונבגדים מעצם המעשה של אורבך, שמוסיף חטא על פשע ומבקש גם להוציא אותם מחוץ למחנה. את כבודם אני דורש במחאה החריפה הזו. לא את כבודי".

בין המבקרים היה גם חברו של אורבך למפלגה, עמיחי שיקלי, שקיווה כי אורבך יצטרף אליו. שיקלי בחר בביקורת מתונה מזו של סמוטריץ' וכתב: "מצר ובאותה נשימה מכבד את החלטתו של אורבך ובעיניי העלבונות (להבדיל מביקורת) כלפיו וכלפי יתר חברי ימינה לא משרתים שום מטרה. חילופי שלטון חלקים הם מרגעי המבחן החשובים בכל משטר דמוקרטי גם לממשלה וגם למעצבי דעת הקהל".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן