ההבטחות לרע"מ: קרב גרסאות בין נתניהו לבנט

אחרי החתימה על ההסכמים עם המפלגות השונות להרכבת ממשלה "השינוי", תוקף ראש הממשלה את התנאים המייטיבים שמנסור עבאס קיבל ואמר: "בנט מכר את הנגב לרע"מ" | בימינה לא נשארו חייבים ופרסמו רשימה של הצעות נתניהו לרע"מ אל מול ההסכם הקואליציוני איתם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/06/21 12:41 כג בסיון התשפא

ההבטחות לרע"מ: קרב גרסאות בין נתניהו לבנט
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

קצת יותר מ-12 שעות לאחר הכרזתו של יאיר לפיד לנשיא המדינה ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, בנימין נתניהו מסרב להרים ידיים במאבק ואחרי שכינס את ראשי מפלגות הימין והחרדים לפגישה דחופה בביתו שברחוב בלפור, הוא תוקף כעת את ההסכם שנתחם עם מפלגת רע"מ כדי להבטיח את כניסתה לקואליציית השינוי. 

יו"ר הליכוד וראש הממשלה לפחות עד להשבעת הממשלה החדשה, טען בטוויטר כי, "בנט מכר את הנגב לרע״מ", והציג את התנאים שנחתמו עם מפלגתו של מנסור עבאס במטרה שיתמכו בממשלה. נתניהו הוסיף ואמר כי, "כל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין חייבים להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת".

השוואת נתניהו בין ההסכם של בנט ולפיד להצעתו לרע"מ

השוואת נתניהו בין ההסכם של בנט ולפיד להצעתו לרע"מצילום: דוברות הליכוד

לפי טענות נתניהו הוא לא הבטיח לעבאס את ביטול חוק קמיניץ', הוא הבטיח הכרה רק בשלושה ישובים בדואים בנגב, הסכים ל-15 מיליארד שקל תקציב למגזר הערבי ולא נתן להם את ראשות ועדת הפנים בניגוד ללפיד ובנט. 

דקות ספורות לאחר מכן, פרסמה מפלגת ימינה את התנאים שנחתמו מול סיעת רע"מ, ואמרו: "עובדות", שעל פיהן התמונה נראית אחרת. תשפטו בעצמכם. 

עיקרי ההסכם עם רע"מ אל מול הצעת נתניהו

עיקרי ההסכם עם רע"מ אל מול הצעת נתניהו צילום: ימינה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן