שותפה טבעית? התמיכה שמסבכת את עידית סילמן

לקראת ממשלה משותפת עם מפלגות השמאל, חברי הכנסת מימינה מדווחים על הסתה נגדם. לחברת הכנסת מימינה הוצמדה אבטחה וקיבלה עידוד ממי שעד לא מזמן הייתה יריבה פוליטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 12:03 כו בסיון התשפא

שותפה טבעית? התמיכה שמסבכת את עידית סילמן
עידית סילמן, צילום: רמי זרניגר

לקראת השבעת הממשלה שצפויה לקרות כבר השבוע, הלחץ הציבורי על חברי הכנסת במפלגת ימינה לא עוצר. הבוקר (א') דיווחה חברת הכנסת עידית סילמן על איומים שהיא מקבלת, סילמן קיבלה הצעה להגנה מכיוון לא צפוי, הצעה שרק הגבירה את האש נגדה.

חברת הכנסת השנויה במחלוקת, איבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה כתבה הבוקר לסילמן: "שולחת חיבוק גדול לחברתי עידית סילמן. אמרתי לה שהבית שלנו ביפו פתוח בפניה ובפני משפחתה. ביחד ניצור עולם מקביל של שפיות ואנושיות". יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מיהר להגיב על ההזמנה ועקץ את עידית: "אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה".

מוקדם יותר הבוקר דיווחה סילמן כי היא חשה מאוימת בעקבות המוחים נגד הממשלה המסתמנת. סילמן שלחה הודעה קולית לחברי ימינה בה אמרה: "אני מרגישה לא כל כך טוב, יש מכונית שרודפת אחריי פה בכביש. הייתי רוצה לדעת מה נראה לכם אני יכולה לעשות. הם יצאו מאחורי הבית שלי וממש עוקבים אחריי לדעתי לכל מקום שאלך". בעקבות אותה תקרית פנתה סילמן למשמר הכנסת בבקשה לקבל אבטחה צמודה ולפני זמן קצר בקשתה נענתה, כאשר גם לניר אורבך הוצמדה אבטחה.

בסוף השבוע האחרון הודיעה סילמן באופן רשמי שהיא תומכת בממשלת השינוי ותצביע בעד הממשלה, לפי הדיווחים סילמן אף צפויה לשמש כסגנית שר הבריאות. סיעת ימינה מתכנסת כעת בביתו של יו"ר המפלגה נפתלי בנט, בסיומה של הפגישה צפוי ח"כ ניר אורבך להודיע לציבור מה הכרעתו בנוגע לממשלה עם יאיר לפיד.