הרב דרוקמן מגיב לטענות: "ההסתה קיימת רק בדמיון"

בכיר רבני הציונות הדתית התייחס לטענות לפיהן מכתב הרבנים נגד הקמת הממשלה יכול להתפרש כלגיטימציה לאלימות: "במדינה דמוקרטית אפשר להביע את הדברים במכתב כשם שאפשר להפגין ליד בית ראש הממשלה ברחוב בלפור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/21 08:26 כו בסיון התשפא

הרב דרוקמן מגיב לטענות: "ההסתה קיימת רק בדמיון"
הרב דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשיך הלחץ על חברי ימינה נגד הקמת הממשלה יחד עם מפלגות השמאל ורע"מ. שורת רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו אמש (שבת) מכתב בו תקפו את הממשלה הנרקמת. במכתב, שעליו חתומים הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר, והרב שמואל אליהו, נאמר כי, "חייבים לעשות הכול כדי שממשלה זאת לא תקום".

"אי אפשר להשלים עם המציאות שתקום ממשלה שתפגע בדברים היסודיים ביותר בענייני דת ומדינה", נכתב במכתב הרבנים, "אין ספק שבממשלה זאת ייפגעו גם ענייני הביטחון ששייכים לעצם קיומנו, כאשר היא נשענת על תומכי טרור וגם יהיו בה שרים שקוראים לבית הדין הבין לאומי בהאג לחקור את מפקדי צה"ל על פשעי מלחמה. ממשלה זו מנוגדת לחלוטין לרצון העם כפי שבא לידי ביטוי באופן נחרץ בבחירות האחרונות", נטען במכתב.

זמן קצר לאחר פרסום המכתב, עלו טענות שמדובר בהסתה ובדברים שיכולים להתפרש כקריאה לאלימות, במטרה לעצור את הקמת הממשלה עוד לפני השבעתה. 

הרב דרוקמן, אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הגיב אמש לטענות כי מדובר בהסתה ואמר: "אני מבקש להרגיע את כולם. אין כאן שום הסתה, ההסתה קיימת רק בדימיון של אלה שאומרים כך. מדובר בקריאה אמיתית וכואבת מפי רבנים שחושבים שהממשלה שעומדת לקום לא תהיה טובה לעם ישראל. במדינה דמוקרטית אפשר להביע את הדברים במכתב כשם שאפשר להפגין במשך חודשים ליד בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בזמן הקורונה. לא יעלה על הדעת שמדובר בקריאה לאלימות פיזית או מילולית, יש לעשות הכל במסגרת הדמוקרטית כדי למנוע את הקמת הממשלה".
 


גם הרב שלמה אבינר שחתום על המכתב, התייחס למשפט שעורר סערה: "חייבים לעשות הכל כדי שהממשלה לא תקום", והסביר: "מה הכוונה 'הכל'? כל הדברים הלגיטימיים. כלומר לשכנע אנשים על ידי דיונים, הפגנות, ישרים ומוסריים באהבת ישראל. אבל כמובן אם לא נצליח, לא נתייאש ונשמח שיש לנו מדינה שלנו ולא של בריטים, טורקים וכו'". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן