אורבך משנה כיוון? "אעשה הכל כדי שזה יצליח"

לאחר שהודיע הבוקר כי הוא מושך את חתימתו מהמסמך להחלפת יריב לוין, נפגש אורבך עם בנט ברעננה. לאחר סיום הפגישה תקף את נתניהו: "אין לי כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע להקים ממשלת ימין" | הלחצים על אורבך ושקד מכיוון גוש הימין - ממשיכים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/06/21 16:19 כג בסיון התשפא

אורבך משנה כיוון? "אעשה הכל כדי שזה יצליח"
אורבך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שמשך הבוקר (ה') את שמו ממסמך החתימות להחלפת יו"ר הכנסת ה-24, יריב לוין, במיקי לוי מיש עתיד, הגיע היום אורבך לפגישה עם יו"ר הרשימה, נפתלי בנט, בביתו שברעננה. לאחר תום הפגישה כתב אורבך בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ממשיך בדרכו עם ימינה.

הרשימה המשותפת בשירות לפיד ובנט: תצביע בעד החלפת יו"ר הכנסת

"נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח. אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין", כתב אורבך, אך לא פירט כיצד יצביע בהמשך.

חשיבות יו"ר הכנסת: על פי חוק ליו"ר הכנסת סמכות להחליט על הצבעה לאישור הממשלה עד שבוע מקבלתה במליאה. בגוש השינוי חוששים שהיו"ר הנוכחי, יריב לוין, יאפשר להצביע רק בעוד 11 ימים - יום שני 14.6, שבעה ימים מאז שתגיע למליאה. בממשלת השינוי חוששים מאוד מהלחצים הרבים שעלולים להפעיל בגוש הימין על חלק מחבריה, שאולי עוד ישנו את דעתם ולא יצביעו בעדה.

בשביל להחליף את יו"ר הכנסת נדרשות 61 חתימות, הסרת חתימתו של אורבך הורידה את מספר החתימות ל-60. מי שבאו לקראת גוש השינוי הם חברי הרשימה המשותפת כשמעט לפני השעה 16:00 הודיעו ששת חברי הרשימה: "מבקשים כי בישיבה הקרובה של מליאת הכנסת תוצב על סדר היום ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת ה-24", להודעתם צירפו את שש החתימות הדרושות ובכך עלה מספר החותמים ל-66.

נמשכים הלחצים על אורבך ושקד

פעילי ליכוד הקימו אוהל מחאה מחוץ לביתו של אורבך בפתח תקווה. בשעה 17:00 צפויות להגיע כ-500 בנות אולפנה ועוד מאות תומכי מפלגת הבית היהודי שהתמזגה עם ימינה לקראת הבחירות האחרונות ובראשה עמד אורבך. הפעילים יקראו לאורבך לא להצטרף לממשלה. גם חברי ושרי ליכוד צפויים להגיע לביתו של אורבך.

בתוך כך, ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, העביר את לשכתו אל מתחת לביתה של איילת שקד בתל אביב. "הממשלה המסתמנת תחזיר את היישובים וההתיישבות שנים אחורה. אני כאן ותושבים רבים יגיעו לכאן כדי לעשות הכל למניעת המהלך הזה. אני מאמין שחלק מחברי הכנסת ישמעו לצו מצפונם ולא יאפשרו להקים ממשלה כזו", אמר גנץ.


(ישראל גנץ, אמש)