הליכוד: "השמאל לא הצליח לחזור לשלטון ואז הגיעו בנט וגדעון"

במפלגה שעדיין אוחזת בהגה השלטון מגיבים להצהרות ראשי מפלגות הימין שפועלים להקמת ממשלת שינוי, ואומרים: "הרבה מילים גבוהות לא יוכלו להסתיר את האמת הפשוטה שגדעון ובנט מנסים להחביא: אפשר להקים ממשלת ימין תוך זמן קצר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/05/21 15:46 כ בסיון התשפא

הליכוד: "השמאל לא הצליח לחזור לשלטון ואז הגיעו בנט וגדעון"
נתניה, סער ובנט, צילום: Miriam Alster/FLASH90

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער, הודיעו כי ימשיכו לפעול למען הקמת ממשלת שינוי. לאחר הצהרתו של סער היום (ב') במפלגת הליכוד מיהרו להגיב, ובהודעה שפורסמה נכתב כי בנט וסער הם אלה שהחזירו את השמאל לשלטון.

סער: "גם עכשיו אין וודאות שממשלת שינוי תוקם"

"השמאל לא הצליח לחזור לשלטון במשך שני עשורים, ואז הגיעו בנט וגדעון. הרבה מילים גבוהות לא יוכלו להסתיר את האמת הפשוטה שגדעון ובנט מנסים להחביא: אפשר להקים ממשלת ימין תוך זמן קצר, במקום לדהור לממשלת שמאל מסוכנת. עוד לא מאוחר מדיי להתעשת". נכתב בהודעת המפלגה".

בדברים שנשא בפתח ישיבת סיעתו, הסביר סער למה סרב להצעתו האחרונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "משמעות ההצעה שקיבלנו - גם אם הייתה מתממשת - היא שגם בארבע וחצי השנים הבאות נתניהו יישאר האדם החזק והדומיננטי בממשלה ובמערכת הפוליטית, עת שיכהן כראש הממשלה וגם בעת שיכהן כראש הממשלה החליפי. כל אדם, שהיה מכהן בנסיבות אלה כראש ממשלה- היה לגמרי נתון בידיו וכפוף לחלוטין לרצונו הטוב בהצלחתו".

לאחר מכם אמר: "התייעצתי עם חברי, והגעתי למסקנה שנכון להמשיך ולפעול למיצוי הסיכוי לשינוי. גם עתה אין עדיין וודאות שממשלה תקום", הדגיש גדעון סער. "אנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו שתקום. אתמול התקיים משא ומתן מהצהריים עד אחרי חצות. היום נמשיך במאמצים. זה לא מסייע לפרט בפומבי את תוכן הדיונים". 

בדבריו  אמש, אמר בנט כי לא היה כל סיכוי להקמת ממשלת ימין. "יש מי שמספר לנו שיש ממשלת ימין מעבר לפינה, ורק אנחנו מונעים את הקמתה. זהו שקר מוחלט. אין ממשלת ימין. כבר ארבע מערכות בחירות ועוד חודשיים הוכיחו לכולנו שפשוט אין ממשלת ימין בראשות נתניהו. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. שלא יספרו לכם סיפורים: אין עריקים, אין שתי אצבעות נוספות ל-61, ואין ממשלה".
 
"מי שאומר אחרת – משקר לכם במצח נחושה. היה ניסיון נוסף, פומבי, להקים ממשלה כזאת,
כשגדעון סער ראשון ברוטציה ונתניהו שני. כמובן שנתתי את הסכמתי. הניסיון כשל כי איש לא מאמין שההבטחות יקוימו. מר נתניהו כבר לא מנסה להקים ממשלת ימין, כי הוא יודע היטב שאין. הוא מבקש לקחת איתו את המחנה הלאומי כולו, ואת המדינה כולה, למצדה הפרטית שלו".
 
משאלה פני הדברים, הכריז בנט: "ברגע מכריע כזה צריך לקחת אחריות. לכן, אני מודיע היום שבכוונתי לפעול בכל כוחי, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם ידידי, יאיר לפיד. כדי שבעזרת ה', ביחד, נחלץ את המדינה מהסחרור, ונחזיר את ישראל למסלולה". 


(יו"ר ימינה, אמש)