בנט לשקד: אם לא תציגי ממשלת ימין אני הולך עם לפיד

יו"ר ימינה הציב לשותפתו הקרובה דד-ליין, לפיו, אם לא תציג בפניו ממשלת ימין עד השעה 10:00 ימינה תצטרף לממשלת השמאל. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון: נפתלי בנט ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/05/21 07:53 יט בסיון התשפא

בנט לשקד: אם לא תציגי ממשלת ימין אני הולך עם לפיד
בנט ושקד, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

3 ימים לסיום המנדט. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הציג דרישתו לשותפתו לדרך, ח"כ איילת שקד לפיה אם לא תציג בפניו ממשלת ימין עד 10:00 בבוקר (א') - הוא ילך עם לפיד. כך פרסם הפרשן הפוליטי עמית סגל. סיעת ימינה תתכנס הבוקר בשעת הדד ליין אותה הציב בנט לשקד, במהלכה יעדכן יו"ר את חברי הסיעה בהתפתחויות.

בנט יודיע: הולך לממשלה עם לפיד

ללא שינוי של הרגע האחרון, כפי שכבר פורסם אמש, שר הביטחון לשעבר צפוי להודיע הערב על הצטרפותו לממשלת השמאל. יחד עם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ישמשו השניים כראשי ממשלה ברוטציה. בנט יהיה הראשון שייכנס לבלפור, עד ספטמבר 2023. לפיד יכהן בזמן הזה כשר החוץ וראש הממשלה החליפי ובנובמבר 2025 יחליפו השניים תפקידים. 

הפגנה מחוץ לביתו של בנט, אמש

הפגנה מחוץ לביתו של בנט, אמשצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מי שנעדרת מדיוני הממשלה הבאה היא תקווה בראשות ח"כ גדעון סער. יו"ר המפלגה לא מגיב לראש הממשלה בנימין נתניהו אך גם מול גוש השינוי לא נרשמה התקדמות. ההודעה האחרונה שהוציאה יש עתיד ונגעה לפגישת צוותי המו"מ - היתה ביום חמישי בשבוע שעבר, הרבה זמן ביחס לפוליטיקה הישראלית.

נזכיר כי לפני כניסת השבת,  פרסמנו כי בליכוד הגיעו להסכם סופי עם בנט, במסגרתו קיבל את כל דרישותיו: רוטציה של שנה וחצי בשנה הרביעית שבה הוא יכהן כראש הממשלה, 6 שריונים ל״ימינה״ בליכוד עד מקום 36 למקרה שיהיו בחירות, בנט ימונה לשר ביטחון, משנה לראש הממשלה וממלא מקומו בנבצרות רפואית ונסיעות לחו״ל. בנוסף תקבל ״ימינה״ עוד 2 משרדים בכירים. 

"לצערנו, למרות ההגעה לסיכומים עם הליכוד, בנט מסרב לחתום והוא דוהר לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת", מסרו הגורמים בליכוד. ראש הממשלה הגיב גם הוא להצעה אותה סירב בנט לקבל. "עשינו ויתורים גדולים כדי להגיע להסכם עם בנט ושקד אבל הם מסרבים לחתום וממשיכים לרוץ לממשלת שמאל מסוכנת".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן