יש עתיד: מחר נחדש את המו"מ להקמת הממשלה

יש עתיד תחדש מחר את השיחות עם המפלגות השונות, ללא ימינה, "זאת במטרה להרכיב ממשלת אחדות ישראלית". נפתלי בנט אמר היום: "מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/21 17:03 יב בסיון התשפא

יש עתיד: מחר נחדש את המו"מ להקמת הממשלה
לפיד במשכן הנשיא, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

מפלגת יש עתיד פרסמה היום (א') הודעה, לפיה מחר צוות המשא ומתן יחדש את הניסיונות להקמת ממשלה. "מחר בבוקר יחדש צוות המו"מ שלנו את הפגישות עם צוותי המפלגות השונות. זאת במטרה להרכיב ממשלת אחדות ישראלית".

בנט ברמיזה לסער: "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה"

ביש עתיד אמרו כי הפגישות יתקיימו בכפר המכביה וכי עדכונים יצאו בהתאם להתקדמות במו"מ. נראה כי החלטת המפלגה לחדש את השיחות עם המפלגות השונות לא כוללת גם את ימינה של ח"כ נפתלי בנט, שמצדה מבהירה כי ממשלת השינוי ירדה מהפרק.

בנט אמר היום כי "זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת". בהתייחסות ראשונה מאז שומר החומות למצב הפוליטי, אמר בנט: "יש שתי ברירות. התגייסות או העמקת המשבר. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי. זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס".

יו"ר ימינה המשיך ואמר כי, "גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה. הפוליטיקאים לא יתעשתו עד שהאזרחים יכריחו אותם להתעשת. עכשיו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע". 

עוד אמר כי בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה אך בורחים ברגעים קשים. "כל השררה, עם אפס אחריות. כולל אחרי האסון המופקר במירון. זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים. ההיגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים". 

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי, הגיב לפיד ליציאה של בנט מגוש השינוי-שמאל: "שמעתי את הודעתו של נפתלי בנט על כך שהוא אינו רואה התכנות לממשלת השינוי בנסיבות הנוכחיות. אני מבין את המצוקה, אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח. מי שיחכה לרגע הנכון, יגלה שהוא לעולם לא יגיע".

לפיד הוסיף כי הוא ימשיך בניסיונותיו להקים ממשלה ולא יוותר: "אין לי שום כוונות לוותר. אני אמשיך להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה בשבועות הקרובים. יש עוד 20 יום למנדט, במונחים פוליטיים זה נצח. נמשיך להיאבק ואם לא נצליח נלך לבחירות המיותרות והמסוכנות ביותר בתולדות המדינה וננצח בהן".