בנט ברמיזה לסער: "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה"

יו"ר ימינה התייחס לימים הספורים שנותרו להקמת ממשלה, וטען כי יש להימנע מבחירות חמישיות בכל מחיר: "זו תהיה טעות אחת יותר מדי". בנט תקף את נתניהו ושרי הממשלה ואמר: "אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תפקוד ומבוכה לאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/21 11:56 יב בסיון התשפא

בנט ברמיזה לסער: "יש מספר אפשרויות להקים ממשלה"
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

10 ימים בלבד נותרו עד לפקיעת המנדט של יאיר לפיד להרכבת ממשלה, ונראה שחלון ההזדמנויות של הקמת ממשלה כלשהי מצטמצם, וההליכה לבחירות חמישיות הולכת ומתקרבת. הבוקר (א') אמר יו"ר ימינה נפתלי בנט כי, "זה לא הזמן לדבוק בחרמות, זה הזמן לעשות את הדבר המתבקש ולהקים ממשלה מתפקדת".

בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, התייחס יו"ר ימינה למצב הביטחוני והדגיש כי, "בזמן הלחימה נמנעתי מלהתבטא נגד הממשלה ומלחלק עצות באולפנים ועל גבי הפייסבוק בעוד החיילים והשוטרים מסכנים את חייהם בשטח. חמאס ומבקרי ישראל במערב שיחקו מול שער ריק בתחום ההסברה, ואני התגייסתי כדי לתרום, ולו במעט, בחזית הזאת". 

"יש שתי ברירות", אמר בנט בהתייחסות ראשונה ופומבית למצב הפוליטי מזה זמן רב: "התגייסות או העמקת המשבר. מי שגורר את המדינה לבחירות חמישיות, לעוד רעל ושנאה, לשנה נוספת של חוסר תפקוד מדינתי, לבזבוז עצום של כסף - משחק לידי אלה הרוצים ברעתנו. זו תהיה טעות אחת יותר מדי. זה הזמן של כל אחד ואחת מאיתנו להתאמץ, להתגייס". 

יו"ר ימינה המשיך ואמר כי, "גם היום, יש מספר אפשרויות להקים ממשלה, אם רק נסיר את החרמות ונבין את גודל השעה. הפוליטיקאים לא יתעשתו עד שהאזרחים יכריחו אותם להתעשת. עכשיו הזמן לבנות ולתקן, לא להעמיק את הקרע". 

"האתגרים עצומים", הוסיף בנט, "החזרת המשילות לרחוב בישראל וההרתעה מול האויב הן לא משימות קלות. זהו אתגר שיחייב את כל הכח שלנו. השוטרים יצטרכו משאבים וגיבוי ציבורי לפעולה נועזת של ניקוי ישראל מכנופיות מחבלים חמושות. הצבא יצטרך שיעמוד לצידו דרג מדיני נחוש, שמבין שחייבים לשנות גישה מול חמאס, גם במחירים לא פשוטים. הרגעת האיבה הפנימית תחייב הובלה ערכית, גיוס של כל הכוחות הטובים בעם", אמר יו"ר ימינה והדגיש: ""זה לא מקרי שאויבנו מרימים ראש דווקא עכשיו. הפיצול הפנימי וההרס העצמי שלנו מחלישים אותנו. כשהאויב מזהה חולשה - הוא תוקף". 

"אינני זוכר תקופה כזו של חולשה, היעדר תפקוד ומבוכה לאומית", אמר בנט והבהיר: "לכאורה, אין מה להיות מופתעים. הכתובת הייתה על הקיר. שנה שלמה, במהלך המגפה, הבטנו בעיניים כלות וזעקנו כנגד ממשלה שפשוט לא תפקדה. לא בתחום ניהול המשבר, לא בתחום החינוך. אותם סימפטומים שהעדפנו להדחיק ולשכוח: נתניהו ממנה אנשים בינוניים, שבתורם ממנים אנשים בינוניים. תהליך קבלת החלטות עקום. מוכתב על יד שיקולים אישיים ופוליטיים. וכל זה תוך יצירת מסך עשן של פולחן אישיות למנהיג, שכל מי שמעז למתוח עליו ביקורת מותקף קשות". 

בנט המשיך ותקף את שרי הממשלה: "בממשלה יושבים שרים שעסוקים יומם ולילה בפוליטיקה, ובורחים ברגעים קשים. כל השררה, עם אפס אחריות. כולל אחרי האסון המופקר במירון. זו ממשלה שעסוקה יומם ולילה בטפיחות עצמיות על השכם, וזריקת הכישלונות על האנשים שהם עצמם מינו לתפקידים. ההיגיון שמנחה אותה הוא דחיית הטיפול בבעיה, כל בעיה, עד לרגע שבו היא מתפוצצת לנו בפנים". 


(הצהרתו של נפתלי בנט מהחודש שעבר: "אפעל בכל כוחי להקמת ממשלה, שתהיה ממשלה ימנית ויציבה").