הדרישות של "תקווה חדשה": הגבלת כהונה, רשת ביטחון לעצמאיים ולגליזציה

לקראת ממשלת אחדות: מפלגתו של גדעון סער דורשת במשא ומתן הקואליציוני רפורמות המבקשות להחיל מדיניות ימין ביטחונית, כמו חיזוק המשילות בנגב ורפורמת משפטית, לצד מדיניות שמאל כלכלית

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/05/21 23:00 כז באייר התשפא

הדרישות של "תקווה חדשה": הגבלת כהונה, רשת ביטחון לעצמאיים ולגליזציה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות 2021: עם הענקת המנדט ללפיד, המגעים להקמת ממשלת אחדות מתנהלים במלוא המרץ. גם יו"ר יש עתיד וגם נפתלי בנט, שותפו המכריע להקמת ממשלה, מקיימים שיחות ונושאים ונתונים במטרה להקים ממשלה בימים שהמנדט בידיהם. הערב (א') פרסם עמית סגל את הדרישות של "תקווה חדשה" במו"מ הקואליציוני.

מפלגתו של גדעון סער דורשת כתנאי לכניסתה לממשלת השינוי רפורמות מגוונות, המבקשות להחיל מדיניות ימין ביטחונית לצד מדיניות שמאל כלכלית. חלקן תכניות שהובטחו במערכת הבחירות ושבשמן רצו חברי המפלגה לכנסת וחלקן מופיעות רק כעת.

בהיבט הביטחוני, המתוח מאוד בימים אלו הן בירושלים והן בדרום, נדרשת תכנית לאומית לחיזוק המשילות והביטחון האישי בנגב, בגליל, בלוד ובדרום תל אביב. בהיבט המשפטי דורשים בתקווה חדשה הקמת וועדה שתבחן באופן מיידי את פיצול תפקיד היועץ המשפטים לממשלה. בנוסף, אחת הדרישות היא רפורמה לחיזוק זכויות האזרח בחקירה ובמשפט ופיקוח.

בהיבט הכלכלי, ניכרת השפעת משבר הקורונה, כאשר אחת הדרישות היא רשת ביטחון סוציאלית ודמי אבטלה לעצמאיים. דרישה נוספת היא העלאת הבטחת ההכנסה לקשישים ב-25% וקידום חוק ביטוח סיעודי לכל. בתוך כך, בתקווה חדשה דורשים יצירת תכנית חדשה לדיור מוזל לזוגות צעירים.

סער ומפלגתו העמידו דרישות גם בתחום החינוך: העברת האחריות על הגיל הרך למשרד החינוך, וקידום תכנית לאומית לחיזוק מעמד המורים והמנהלים. לצד זאת, תדרש גם הקמת אוניברסיטה בגליל.

שתי דרישות שהופיעו ללא כחל וסרק במצע המפלגה לכל אורך מערכת הבחירות, מופיעות גם כעת: האחת היא העברת רפורמת הקנאביס של חברת הכנסת שרן השכל, והשנייה היא הגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים, דרישה שקשה לנתק אותה מהמאבק שמנהלת המפלגה להחלפת נתניהו.

לבסוף, דורשים במפלגה את צמצום הבירוקרטיה הממשלתית והטמעת המודל האסטוני בשירות הממשלתי במדינת ישראל, שמשמעותה ממשלה בלי נייר ובלי תורים.

כמובן שגם אם תקום ממשלה שתקווה חדשה יהיו חלקה ממנה, הדרישות הללו מוטלות בספק שהרי מדובר בממשלת אחדות, שרב המפריד על המשותף בחלק גדול של ההשקפות והפעולות של המפלגות המרכיבות אותה, וגם אם יצליחו להסכים על הדרך הנכונה, בפלונטר הפוליטי הנוכחי קשה לדעת כמה זמן ממשלה כזו תחזיק מעמד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן