נתניהו חושף: "הודפים לחצים שלא לבנות בירושלים - לצערי הם מתגברים"

בישיבת הממשלה שהתקיימה באופן חגיגי בעיריית ירושלים, התייחס נתניהו ללחצים שהוא סופג ממדינות שונות, לעימותים במזרח ירושלים: "לא נאפשר לאף גורם לערער את השקט בעיר", ואיים על ארגוני הטרור: "נגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/05/21 14:04 כז באייר התשפא

נתניהו חושף: "הודפים לחצים שלא לבנות בירושלים - לצערי הם מתגברים"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לרגל ערב יום ירושלים ה-54, קיימה היום (א') הממשלה את ישיבתה השבועית בעיריית ירושלים, בהשתפפות ראש העיר משה ליאון. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעימותים במזרח העיר ובהר הבית, והבהיר: "לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את השקט בירושלים, נשליט בה חוק וסדר בתקיפות ובאחריות. נמשיך לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות, אבל לא נאפשר הפרות סדר אלימות", אמר נתניהו, פנה לארגוני הטרור והדגיש: "ישראל תגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות מרצועת עזה". 

"שורשינו לירושלים נעוצים עוד מתקופת התנ"ך והקשר הרצוף שלנו לירושלים נשמר במשך הדורות", אמר ראש הממשלה, "כל ממצא ארכיאולוגי מוכיח זאת. כבר 54 שנים שהעיר מאוחדת תחת שלטון מדינת ישראל הדמוקרטית. רק תחת ריבונות ישראל מובטח חופש דתי מלא ועקבי לכל הדתות וכך נמשיך לעשות".

נתניהו חשף כי בתקופה האחרונה מופעל לחץ על ישראל לעצור את הבנייה בירושלים. "הודפים בתוקף את הלחצים שלא לבנות בירושלים, ולצערי הלחצים הללו מתגברים בעת האחרונה. אני אומר גם לידידנו הטובים ביותר - ירושלים היא בירת ישראל, שמורה לנו הזכות לבנות בירושלים ואת ירושלים, כך עשינו וכך נמשיך לעשות".

"באמת הגיע הזמן"

ראש הממשלה התייחס לאישור התכנית שתסייע לנכי צה"ל והלומי קרב: "מדינת ישראל ידועה במשך שנים בצדק כמדינה ששומרת ודואגת לחייליה ששירתו אותה, ונפגעו אם בקרבות או במהלך שירותם. השם שיצרנו בעולם היה מוצדק לחלוטין משום שהוא ביטא את היחס האמיתי שנטוע עמוק בלב אזרחי ישראל. במהלך השנים חלה התרופפות מסוימת כפי שקורה בכל ממסד בירוקרטי, ויש צורך לרענן את המחויבות שלנו. ולכן אנחנו מביאים לאישור הממשלה את הרפורמה לאגף השיקום במשרד הביטחון - זהו הצעד המתבקש לעשות".

"הגענו להסכמות שיוצאו את הרפורמה לדרך, נעביר כבר בשנה הנוכחית סכום של 300 מיליון ש"ח, שייכנס לבסיס תקציב המדינה. אני מודה לשר הביטחון, ארגון נכי צה"ל ומנכ"לי המשרדים, באמת הגיע הזמן", סיכם נתניהו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן