בן גביר: "הוצע לי תפקיד שר בעד תמיכה בממשלה שנסמכת על רע"מ"

יו"ר עוצמה יהודית בראיון לחדשות כיפה מבקר את את בנט על הניסיונות לחבור לממשלת השינוי או לבקש רוטציה: "הדרישה להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, היא לא ריאלית ולא נכונה". גם על ראש הממשלה הוא לא חוסך בביקורת: "ניסה להשוות בין הפגנה של להב"ה לטרור הבלתי פוסק - איך הוא מעז?"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/04/21 17:46 טז באייר התשפא

בן גביר: "הוצע לי תפקיד שר בעד תמיכה בממשלה שנסמכת על רע"מ"
איתמר בן גביר בריאון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

6 ימים נותרו למנדט של נתניהו ונראה כי הסיכוי להקים ממשלת ימין הולך ופוחת, בראיון לחדשות כיפה ח"כ איתמר בן גביר רואה בעיקר את ימינה ותקווה חדשה כאשמים. "נפתלי בנט וגדעון סער מתבצרים בעמדות שלהם, והציבור שבחר בהם דורש ממשלת ימין, מקווה שהם יתעשתו" טוען בן גביר.

ן גביר טוען כי הוא עצמו מוכן לוותר ולתת המון כדי שתקום ממשלת ימין: "גדעון סער שאמר בקמפיין שלו שהוא לא מכן לשבת איתי בממשלה, אמרתי לו שאני מוכן לוותר על תפקיד שר כדי שיצטרף לקואליציה. אבל הבנתי שלא אני הבעיה עבורו אלא נתניהו".

בן גביר דוחה את הטענות כי אירועי אמש בהם נתניהו ניסה למנות את אופיר אקוניס לשר המשפטים, הם רק תירוץ עבור בנט וסער לא להצטרף. "הייתה שערורייה אתמול, אך זו שערורייה של הצד השני של מנדלבליט, באיזו זכות הוא אומר שההצבעה לא מתקיימת". אך בן גביר גם מסייג: "אני מבין שיש לו מחלוקת משפטית, והוא טוען שלא קיימו את החוק. אך יועץ משפטי תפקידו לייעץ, ומנדלבליט כבר עבר לשלב של לתת הוראות לראש הממשלה".

גם על ההחלטה של נתניהו להתקפל ולאשר היום את מינויו של גנץ למשרד המשפטים, מצר בן גביר, "נתניהו הוא רחוק ממושלם, אך הדרישה שהוא יהיה ראש הממשלה נכונה, הוא קיבל 30 מנדטים - העם בחר ימין".

"הדרישה של בנט להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, היא לא ריאלית ולא נכונה", טוען בן גביר שמתנגד לרוטציה של בנט גם בתוך ממשלת ימין. "אנחנו עם 6 מנדטים, לכאורה גם אנחנו יכולים לדרוש, אבל אנחנו ריאליים". בן גביר מסכים כי הציונות הדתית אינה מתגמשת בקלות מעמדותיה, "אנחנו נהיה כמה שיותר גמישים עם בנט וסער, אך לא נהיה גמישים כלל בלמכור את ארץ ישראל, והליכה עם מנסור עבאס זה ללכת עם אדם שרוצה לפגוע בחיילים ובמדינה".

בן גביר גם תומך במתקפותיו של סמוטריץ' את בנט וסער: "נמאס מהמשחקים האלה, זה גם לא מכבודו של בנט לזגזג כך". אך בנוגע לתקיפות של סמוטריץ' נגד נתניהו הוא לא מסכים: "אני לא שם, אני לא חושב שנתניהו צריך ללכת הביתה, נתניהו הוא ליגה מעל כולם. אפשר ומותר לבקר אותו, כמו הפעם שביקרתי אותו על זה שהוא ניסה להשוות בין הפגנה של להב"ה לטרור הבלתי פוסק - איך הוא מעז?".

השבוע בנאום הבכורה שלו דיבר בן גביר על הרב כהנא והוא סבור כי יצא לו שם רע שלא בצדק: "הוא היה ציוני נלהב. אני מסכים שלרב כהנא היו אמירות שאני לא חותם עליהם, לא אומר אותן ואני לא שם, אבל בכללותו זה היה איש שכל כולו אהבת ישראל, עשו לו רצח אופי".

הדברים שאתה אומר מקצים אותך אפילו מתוך הימין?

"אני בכלל לא מוקצה, אני מקבל הרבה אהדה גם בתוך משכן הכנסת. על מה יש להקצות אותי? על זה שאני אומר את האמת בפרצוף? על זה שאני אומר שטיבי ואבו שחאדה הם שונאים של המדינה? אני לא נגד כל הערבים, אם יש ערבים טובים שרוצים לחיות כאן בשלום ואהלן וסהלן".

בן גביר רק שלושה חודשים יחד עם סמוטריץ' באותה המפלגה, והוא טוען שהוא עדיין מרגיש בנוח מהריצה המשותפת. "כשנהנים ביחד אין סיבה לשנות, אנחנו נותנים גיבוי האחד לשני, והבחירות הוכיחו שאחדות עושה טוב. יש בינינו עדיין הבדלים, אך רב המשותף על המפריד, ואם יהיו שוב בחירות אני בטוח שנקבל פי שניים בכמות המנדטים". 

אולי באמת טוב לך בחירות נוספות מאשר הקמת ממשלה? אתם בנסיקה

"הציעו לי בסבב הבחירות הקודם להיות שר ושגריר. גם עכשיו הציעו לי להיות שר כדי לא למנוע למנוע ממשלה עם עבאס. אבל אני אומר בצורה הכי ברורה, עם כל הכבוד לתופינים הפוליטיים, יש לנו אידאולוגיה ואנחנו נעמוד בה".