אבי מעוז: "כל הדורות לא חלמו על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"

יו"ר מפלגת נעם נשא את נאום הבכורה שלו בכנסת והוא התייחס למטרותיו בכנסת שעיקרן הן "מאבק חסר פשרות בפוסט-מודרנה". מאבקו של מעוז כולל: נגד זרמים ביהדות, שפה מיגדרית, העדפה בבג"ץ לכל מה שהוא אנטי יהודי ופירוק מבנה המשפחה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/04/21 14:19 ט באייר התשפא

אבי מעוז: "כל הדורות לא חלמו על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"
אבי מעוז, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לפני שבועיים הושבעו חברי הכנסת החדשים, בהם גם יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז, שנכנס כחלק מרשימת הציונות הדתית. בנאומו פרס מעוז את שאיפותיו ומטרותיו כמי שעומד בראש מפלגה חרד"לית מובהקת, תחת הכותרת "חלום כל הדורות". לפי מעוז החלום הוא: "להקים את הממלכה של העם היהודי בארצו", ולאחר מכן הוסיף: "הם לא חלמו על ,מדינת כל אזרחיה' ולא על 'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון'".

לפי מעוז למפלגתו יש שתי מטרות: "מאמץ בלתי פוסק לשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל וחיזוקה, בפרט בהופעתה של הזהות היהודית בנראות הציבורית, בפרהסיה, מחד, ומאידך, מאבק חסר פשרות בפוסט-מודרנה ובהנדסת התודעה המאיימות על חרותנו". מעוז סובר כי חלק מהותי במאמץ הפוסט-מודרני הוא "ולטשטש כל זהות – אישית, משפחתית ולאומית, ובד בבד, הופכת לבלתי לגיטימית בעליל כל דעה אחרת, תוך השתקה, הכפשה ודמוניזציה חריפים".

בנאומו תוקף מעוז מספר גורמים במדינה בהם נשיא המדינה: "נאום השבטים, קידם ועודד את תכנית 'תקווה ישראלית' שחזונה הוא גיבוש זהות ישראלית משותפת ליהודים וערבים, כולל תמיכה בנישואי תערובת ובהתבוללות במדינת ישראל". כנגד בית המשפט העליון סבר: "העדפה מובהקת בבג"ץ לכל מה שהוא אנטי יהודי, אנטי ציוני ואנטי לאומי, וקידום ערכים פוסט-מודרניים כמו פירוק מבנה המשפחה". על צה"ל: "שטיפת מוח תודעתית על רוחו של צה"ל ועל מפקדיו, שמחלישה את רוח הלחימה ופוגעת אנושות באמונה בצדקת דרכנו".

לאחר שמנה את הגורמים הבעייתיים בעיניו הכריז: "עם ישראל יש רק אחד. האמירה שככל הגויים עם ישראל, זו הנדסת תודעה. שבטים בעם ישראל יש שנים עשר שבטי ישורון. נאום השבטים של נשיא המדינה זה הנדסת תודעה. יהדות יש רק אחת. האמירה שיש זרמים ביהדות זו הנדסת תודעה. ארץ ישראל יש רק אחת ומיועדת על ידי בורא עולם לעם אחד. ההתייחסות לארץ ישראל כ'שטחים כבושים' זו הנדסת תודעה. לשון ושפה עברית יש רק אחת. שפה מגדרית זו הנדסת תודעה".

לבסוף סיכם: "הכנו תכנית פעולה להקמת רשות ממלכתית שקראנו לה בשם: 'מגן העם והזהות היהודית של מדינתו'", עוד הוסיף: "כיצד תפעל נעם את פעולותיה, ותשובתי היא – בנעם ובאהבה. האהבה הגדולה שלנו לעם ישראל ומתוך כך האהבה לכל אחד ואחד מישראל, גם כלפי אלו שטועים בדרכם לפי דעתנו ואמונתנו, וגם כלפי אלו שמחרפים ומגדפים אותנו. אנחנו מלאים אהבה כלפי כולם, כי יודעים אנו שמקור נשמתם אחד הוא, נשמתם חצובה משורש קדושתו של עם ישראל".

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית הגיבה לנאומו של מעוז: "ח"כ מעוז לוקה בשני כשלים: ערכי ועובדתי. האמת היא, מר מעוז, שישנם זרמים שונים ביהדות. 50% מיהודי העולם אינם רואים בעצמם אורתודוקסיים, תרצה בכך או לא. וחמור מכך - ליקוי המאורות המוסרי בו אתה לוקה, אין בו ולו מיליגרם של אהבת ישראל. רטוריקת המלחמה שאתה מקדם במתק שפתיים ובחיוך מאיר היא מסוכנת ולא בריאה לחברה הישראלית. ללבן מחלוקות - כן. להידבר - בוודאי. אבל מלחמה? בין אחים? לא תקום ולא תהיה. התנועה המסורתית קוראת למפלגת נעם ורבניה להפסיק את שיח ההחרמה והקיטוב שרווינו ממנו די והותר".