ליצמן וגפני בדרך לפיצול?

השר ליצמן מסיעת "אגודת ישראל" הגיב בנחרצות לכך ששותפו למפלגה, ח"כ גפני, יפגש עם לפיד: "לא תהיה שום קואליציה עם לפיד וליברמן. חלומות באספמיה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 20/04/21 17:21 ח באייר התשפא

ליצמן וגפני בדרך לפיצול?
יתפצלו?, צילום: פלאש 90

בחירות 2021: בצל המגעים הפוליטיים והניסיונות להקים ממשלה, במפלגת יהדות התורה נשמעים קולות מנוגדים ביחס לשותפות אפשרית בממשלה של גוש מתנגדי נתניהו. שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, מסיעת "אגודת ישראל", הגיב בנחרצות לכך ששותפו למפלגה, ח"כ גפני, יפגש עם לפיד, ורמז על פיצול אפשרי ביניהם.

השר ליצמן התראיין לקרן מרציאנו בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס-אילת, ושלל ישיבה שלא עם נתניהו: "אני חייב לומר ברור, שאני אשב עם לפיד וליברמן אלו חלומות באספמיה. לא הולך לשבת איתם- אך ורק עם נתניהו, גם לאופוזיציה".

בנוגע לכך שח"כ גפני, שותפו הפוליטי של ליצמן ויו"ר סיעת "דגל התורה", יפגש בקרוב עם ראש המחנה שכנגד, ח"כ יאיר לפיד, אמר ליצמן: "אני מזכיר שגפני בדגל התורה ואני באגודה. תרשמי - לא תהיה שום קואליציה עם לפיד או ליברמן. אך ורק עם נתניהו, עד הסוף. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ויש לנו גם טענות שאותן אנו אומרים לו בארבע עיניים. התמיכה בסמוטריץ' - נתניהו רואה היום שעשה טעות!".

בתוך כך, על רקע המגעים של גפני שעוררו את ביקורת שותפו, עמית סגל פרסם כי עוד לפני שנפגש עם יו"ר יש עתיד, משה גפני נועד כבר לפני שבוע עם יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, שעימה הוא שומר על קשרים טובים.