הליכוד: "בנט דוהר לממשלת שמאל" | שקד: "מוכנים לעשות כל מאמץ כדי להקים לנתניהו ממשלה"

בליכוד מאוכזבים מתוצאות אמש בכנסת ועוברים לתקיפת ימינה: "מי שרוצה ממשלת ימין לא מצביע נגד הימין עם גוש השמאל בכנסת כפי שבנט עשה". מנגד הודיעה שקד כי: "השאיפה והרצון שלנו הם להקים ממשלת ימין"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 20/04/21 13:38 ח באייר התשפא

הליכוד: "בנט דוהר לממשלת שמאל" | שקד: "מוכנים לעשות כל מאמץ כדי להקים לנתניהו ממשלה"
שקד ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יממה קשה עברה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, אמש (ב') נחל הפסד כפול בכל הקשור לוועדה המסדרת. ההפסד הראשון הוא בקבלת הצעת החלוקה בוועדה המסדרת לפי יש עתיד, לאחר שרע"מ צידדה בעמדה של גוש השינוי. ההפסד השני היה בוועדה עצמה, מרבית חברי הוועדה התנגדו להצעת יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר, לבחור בשני סגנים ליו"ר הכנסת.

בליכוד מחליטים לשנות גישה כלפי המפלגות ה"בעייתיות" בהקמת הקואליציה ועוברות למתקפה. הראשונה שמותקפת היא ימינה: "בנט דוהר לממשלת שמאל עם מרצ והעבודה בתמיכת המשותפת" נכתב בטוויטר של הליכוד. "מי שרוצה ממשלת ימין לא מצביע נגד הימין עם גוש השמאל בכנסת כפי שבנט עשה אתמול בלילה, ולא מנהל איתו מו״מ על חלוקת תפקידים לניצן הורוביץ, מירב מיכאלי ואיבתיסאם מראענה".

במקביל חברת הכנסת איילת שקד מימנה הבהירה בוועידת איגוד התאגידים העירוניים, את עמדות מפלגתה בכל הקשור להקמת ממשלה. "השאיפה והרצון שלנו הם להקים ממשלת ימין, אמרנו לנתניהו, אנו מוכנים לעזור לו לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה" אמרה שקד. מנגד הסתייגה והבהירה אתמה היא העדיפות השנייה: "חזרנו ואמרנו כי לא ניתן לגרור את המדינה לבחירות חמישיות.  נעשה הכל כדי שלא תהיינה בחירות חמישיות".