בן גביר: "סמוך ובטוח שגם בליכוד מבינים שאין אמונה בשונאי ישראל"

בציונות הדתית מגיבים לנפילת הצעת הליכוד להקמת הוועדה המסדרת, לאחר שחברי רע"מ שינו כיוון, התנגדו להצעת הליכוד ותמכו בהצעת יש עתיד. סמוטריץ': "מי שתלה את יהבו בתומכי טרור חטף מכות וגם גורש מן העיר". לפיד: "צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 20:22 ז באייר התשפא

בן גביר: "סמוך ובטוח שגם בליכוד מבינים שאין אמונה בשונאי ישראל"
בן גביר במליאה, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

לאחר דחיות רבות בשל מחלוקות בתוך הגושים, מליאת הכנסת הצביעה היום (ב') על הוועדה המסדרת. תפקידה של הוועדה הוא לקבל החלטות הנוגעות לפעילות הכנסת, זאת עד הקמתה של הקואליציה. הצעת הליכוד נפלה למרות שחברי ימינה תמכו בה, מכיוון שחברי רע"מ התנגדו ותמכו לבסוף בהצעת יש עתיד.

הקמת הוועדה המסדרת: התקבלה הצעת ח"כ מאיר כהן | ניצחון קטן לשמאל

חברי מפלגת הציונות הדתית מיהרו להגיב להפסד הקטן של גוש הימין, והתייחסו לרצון הליכוד להקים ממשלה שתישען על רע"מ. יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ כתב: "מי שתלה את יהבו בתומכי טרור גם אכל את הדגים המסריחים, גם חטף מכות, וגם גורש מן העיר".

ח"כ בן גביר תקף גם הוא: "אני מקווה שמעתה מי שציפה להסתמך על רע"מ ילמד את הלקח ויבין שאין אמונה בתומכי טרור, שהצביעו נגד במליאה. אני סמוך ובטוח שגם בליכוד מבינים היום שאין אמונה בשונאי ישראל". עוד הוא אמר: "המסר מההצבעה היום הוא שאין  להאמין להצגות מתוקשרות שנועדו להציג מצג שווא. רעמ מעודדי שהידים ואנטי מדינת ישראל. טוב שבליכוד יתפקחו מאשליות השווא".

מנגד, חברי גוש מתנגדי נתניהו שמחו מתוצאות ההצבעה. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מודה לשותפים. הניצחון בהצבעה על הוועדה המסדרת הוא עוד צעד קטן בדרך לממשלת אחדות ישראלית".

יוזם ההצעה מטעם יש עתיד, ח"כ מאיר כהן, אמר בטרם ההצבעה: "ההצעה שלנו משקפת בצורה ברורה ואותנטית את יחסי הכוחות כפי שקבע הבוחר. בסופו של יום 57 זה יותר מ-52. יותר מדי שומעים כאן שמאל וימין. אני לא רוצה לעשות תחרות מי יותר שמאלי ומי יותר ימני, אני רק רוצה להגיד דבר אחד, יכול מאוד להיות שהגיע הזמן שנתחיל לדבר במה טוב למדינה הזאת. יש גם בשמאל ויש גם בימין אנשים שהמשותף להם הוא הרבה יותר מה מפריד ולכולנו יש משותף אחד שזה מדינת ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן