המשא ומתן בין בנט לנתניהו: "אם תצליח להביא את סמוטריץ, אני איתך"

יו"ר ימינה וראש הממשלה חידשו את השיחות ביניהם, כשבליכוד מקווים שבנט יצטרף ויחד ישכנעו את הציונות הדתית להצטרף גם בהישענות על רע"מ. בימינה מעוניינים בסדר ההפוך, ראשית שהציונות הדתית תשתכנע ואז ימינה תצטרף

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/04/21 20:42 כח בניסן התשפא

המשא ומתן בין בנט לנתניהו: "אם תצליח להביא את סמוטריץ, אני איתך"
נתניהו ובנט, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ארבעה ימים חלפו מאז הוענק המנדט לבנימין נתניהו להרכיב ממשלה, כשהפלונטר מול המפלגות הסרוגות טרם נפתרו. נתניהו זקוק ליו"ר ימינה, נפתלי יאשר את הצטרפותו לממשלה ובמקביל לשכנע את הציונות הדתית להצטרף גם הם על אף התמיכה של רע"מ. נתניהו ובנט נפגשו הערב (ש') פעם נוספת בתקווה להגיע להבנות, כששני הצדדים מסכימים שהכרחי שהציונות הדתית תודיע כי היא מצטרפת לממשלה בכל מצב, ובכך תוקם ממשלה.

אלא שישנו פער בין ימינה והליכוד מה צריך לקרות קודם, הצטרפות של ימינה ואז הפעלת לחץ על הציונות הדתית או להפיך, קודם הפעלת לחץ ואז ימינה תצטרף. לפי חדשות 12 דווח כי בנט אמר בסוף הפגישה ביניהם: "״אם תצליח להביא את סמוטריץ, אנחנו נהיה איתך, תהיה לך ממשלה". בימינה לא מוכנים להתחייב כי הם לא מוכנים שהקבלה ברע"מ תגיע מהם בלבד, ולכן הם מחכים להסכמה של הציונות הדתית שיחלקו איתם בקבלה הזו. 

בליכוד זועמים על סדרי העדיפויות של בנט, וטוענים שהצינות הדתית ודאי תצטרף, אך מי שמונע מהם הוא בנט, שלא מראה נכונות אמתית ולכן קל לציונות הדתית להחרים גם את רע"מ. במקביל על פי הדיווחים, יאיר לפיד, מי שאמור לקבל את המנדט אם נתניהו לא יצליח, נמצא בארצות הברית בחופשה. הימצאותו של לפיד בחופשה לא מונעת ממנו ומבנט להמשיך את השיחות ביניהם בשלט רחוק, ובכך בנט דואג להשאיר את כל האפשרויות פתוחות.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן