יתד נאמן במתקפה חריפה על סמוטריץ' , שלא נותר חייב

קריקטורה שהתפרסמה בעיתון החרדי מציגה את יו"ר "הציונות הדתית" כמציל את ארץ ישראל מבית כנסת בוער ולא את ספר התורה שנשאר בפנים ועולה באש. סמוטריץ': "שנאה, הסתה ושקרים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/04/21 10:45 כז בניסן התשפא

יתד נאמן במתקפה חריפה על סמוטריץ' , שלא נותר חייב
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בחירות 2021: לאחר אמירותיו הנחרצות של סמוטריץ', כי לא יכנס לממשלה הנשענת על רע"מ, ובייחוד בעקבות העברת קולות חרדים למפלגתו "הציונות הדתית", חלק מהתקשורת החרדית לא מהססת לתקוף אותו. 

העיתון החרדי "יתד נאמן" פרסם היום (ו') קריקטורה המציגה את יו"ר "הציונות הדתית" כמי שמעדיף להציל את ארץ ישראל מבית כנסת בוער ולא את ספר התורה שנשאר בפנים ועולה באש. סמוטריץ' הגיב לכך בחריפות: "מבין שיתד נאמן הוא הישראל ביתנו של החרדים. שנאה, הסתה, ושקרים", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "מה שבעיקר עצוב זה שעורכי הפרבדה הזה מזלזלים בציבור החרדי וחושבים שהוא טיפש ואפשר לשטוף לו את המוח בקמפיין הסתה מלא שנאה" הוסיף יו"ר הציונות הדתית.

 

 

עוד אמר סמוטריץ': "אני משוכנע שהציבור החרדי ‏חכם ובריא הרבה יותר, והוא מבין מצויין ששיתוף פעולה עם תומכי טרור ומחבקי מחבלים שידיהם מגואלות בדם יהודים הוא בזוי ומקולקל, וגם אם יביא עוד קצת "דמים" ללימוד תורה זה יהיה "אתנן זונה ומחיר כלב". מה גם שההתנגדות שלי להקמת ממשלה שתסתמך על תומכי טרור היא מה שתציל את עולם התורה מממשלת ‏שמאל-ערבים שתקום חלילה בשל קוצר הרואי הזה ותחריב אותו חלילה". 

סמוטריץ' לא בחל בביקורת קשה כלפי "יתד נאמן": "אם בערכי התורה עסקינן, אז בתורה שלי כתוב שמוטב לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים. העיקר שליתד נאמן יש "וועדה רוחנית"... עורכי הבטאון הזה הם לא אנשים חרדים, לא אנשים דתיים ולא אנשי תורה".

בדבריו, יו"ר הציונות הדתית הכריז על עקרונותיו: "‏אמשיך לשאת בגאון וללא מורא את ערכי התורה כולם, כשלמות אחת כוללת ואינה סותרת חלילה. בין אדם למקום ובין אדם לחברו. לימוד התורה ומצוות ישוב הארץ. תורת ישראל וארץ ישראל ועם ישראל. ומי להשם והחרדים לדברו באמת אלי".

לבסוף, אמר סמוטריץ' כי הוא מוחל "מחילה גמורה" לעורכי יתד נאמן והוסיף: "השם הטוב יכפר וישיבם בתשובה שלמה".