סמוטריץ' קובע שלא תקום ממשלת ימין בתמיכת רע"מ: "תומכי טרור"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית מסיר מסדר היום את אופציית ממשלת ימין בתמיכת עבאס, וקורא לחבריו להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, "נפתלי, גדעון, אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו". סגן השר איציק כהן מש"ס, תקף: "סמוטריץ' הוא אדם קיצוני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/03/21 10:34 יב בניסן התשפא

סמוטריץ' קובע שלא תקום ממשלת ימין בתמיכת רע"מ: "תומכי טרור"
סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

נכון לתמונת המנדטים כפי שהיא נראית הבוקר (ה') מפלגת הציונות הדתית זוכה ל-6 מנדטים, להם נוסף שריונו של ח"כ אופיר סופר בליכוד. הציונות הדתית קיבלה מנדט אחד פחות מימינה והשתוותה לתקווה חדשה, ויו"ר המפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ' קורא הבוקר לגדעון סער ונפתלי בנט להצטרך לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו, ומסיר מסדר היום את אופציית ממשלת ימין בתמיכת יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס.

בן גביר לא חוזר בו: "מנסור עבאס מחבל"

"לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהמנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר", קבע סמוטריץ' בחשבון הפייסבוק שלו. "תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה".

עוד הוא כתב: "לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, ובכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה - כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסוימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה".

"מה כן יהיה"? שאל סמוטריץ', והשיב: "נפתלי בנט וגדעון סער חייבים לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין. הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת - במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה, ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם כמובן בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות".

יו"ר הציונות הדתית טען כי הצעד הזה מתחייב בשביל טובת מדינת ישראל, "אבל גם מהדמוקרטיה ומתוצאות הבחירות. בנט וסער, ביחד ולחוד, הציבו את עצמם בבחירות האלה כמועמדים לראשות הממשלה מהימין במקום נתניהו. לגיטימי לחלוטין. אבל הם נכשלו והעם אמר את דברו בצורה ברורה. נתניהו קיבל פי חמש קולות מכל אחד מהם. ציבור הימין אמר להם "לא" נחרץ וביקש שנתניהו ימשיך להוביל את המחנה".

"סער ובנט צריכים לכבד את התוצאה הדמוקרטית, להצטרף לממשלה לאומית ולהוציא את מדינת ישראל מהבוץ. יש יותר מידי עניינים דחופים על הפרק והציבור לא יסלח למי שלא יגלה את האחריות הנדרשת ויתן לשיקולים אישיים, לשנאות וחרמות, לגבור על טובת המדינה".

לסיום, פנה סמוטריץ' אישית לשניים, וכתב: "נפתלי, גדעון, אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו מנתניהו כך שניתן יהיה להקים מיד לאחר הפסח ממשלת ימין אמיתית, טובה ומתפקדת שתתמודד עם האתגרים הרבים המונחים לפתחנו. שימו הכל בצד ובואו".

מי שהגיב לדבריו של סמוטריץ', הוא סגן השר מש"ס, איציק כהן. בראיון בגל"צ, תקף: "סמוטריץ' הוא אדם קיצוני ורדיקלי. מה שאפשר להגיד על הצד השני, אפשר להגיד גם עליו".