סער ולפיד מגיבים לחתימת המסמך של בנט: "קרס לזרועותיו של נתניהו"

ראשי גוש "רק לא ביבי" השיבו על ההחלטה של בנט לחתום על הצהרה כי לא ישב תחת לפיד. יו"ר יש עתיד השיב לדברים: "יש בנט של אולפני טלוויזיה ויש את בנט בחדרים סגורים - זה לא אותו בנט". סער לעומת זאת רואה זאת כחנופה לנתניהו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 22/03/21 09:43 ט בניסן התשפא

סער ולפיד מגיבים לחתימת המסמך של בנט: "קרס לזרועותיו של נתניהו"
סער ולפיד, צילום: Miriam Alster&Yossi Aloni/Flash90

אמש (א') יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיע לראיון בערוץ 20, והציג מסמך חתום בו הוא מתחייב שלא יאפשר ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה גם לא ברוטציה, והסביר את המניע לחתימה: "ספין נתניהו הוא שאכתיר את לפיד לראשות הממשלה. לא אכתיר אותו – אני איש ימין והוא איש שמאל. היחיד שהולך עם השמאל זה נתניהו". עוד הוסיף: "הנה המסמך החתום – אני לא אאפשר ללפיד להיות ראש הממשלה גם לא ברוטציה".

הבוקר שני ראשי המפלגות הגדולות במחנה מתנגדי נתניהו הגיבו על חתימת בנט על המסמך. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אליו מכוון עיקר המסמך השיב על הדברים הבוקר בראיון ל-103FM. לפיד לא התרגש ורמז כי בנט מתנהג אחרת מאחורי המצלמות: "ש בנט של אולפני טלוויזיה ויש את בנט בחדרים סגורים - זה לא אותו בנט". עוד הוסיף: "אמרתי שאני לא עושה מעצמי את העניין המרכזי, אבל מי שיצטרך לזוז הצידה זה מי שלא יהיה מספיק גדול. לא יהיו חילופי שלטון בלי מפלגת שלטון שעושה אותם - יש עתיד לא זזה הצידה".

גם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הגיב לדברים אך הוא פרש את מעשיו של בנט כצעדים לעבור לממשלה תחת נתניהו. "עכשיו כבר ברור לחלוטין: כמה מטרים לפני קו הסיום קרס בנט הישר לזרועותיו של נתניהו" כתב בחשבון הטוויטר שלו. "בנט עוד תיבל את הקריסה ביממה של כזבים וספינים מבית היוצר של אדונו. נכשל במנהיגות. נכשל בעמידה תחת לחץ". לבסוף כתב: "רק תקווה חדשה גדולה - תביא שינוי ותחליף את נתניהו".