בנט עונה לנתניהו: "אני ימני, בחיים לא אמליך את לפיד"

יו"ר ימינה מצהיר על כוונותיו: "הפתרון היחיד לכאוס - הצבעה למפלגה שלא משועבדת לרעיון 'כן או לא ביבי'" | בנוגע להיתכנות ממשלה לאחר הבחירות אמר: "יכולה להיות שותפה מהמרכז"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 18/03/21 08:43 ה בניסן התשפא

בנט עונה לנתניהו: "אני ימני, בחיים לא אמליך את לפיד"
בנט בכנס בחירות בשדרות, אמש, צילום: אריאל זנדברג

יו"ר ימינה, שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, התראיין ל"ישראל היום" והצהיר כי הוא לא שולל את האפשרות של שיתוף פעולה עם גדעון סער ביום שאחרי הבחירות, במטרה להקים ממשלה לאומית.

לקראת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות, מבהיר יו"ר ימינה כי מבחינתו הנושא החשוב ביותר הוא הקמת ממשלה שתעצור את המשבר הכרוני של מערכות הבחירות החוזרות והנשנות. הוא אישר כי כדי להשיג את היעד הזה יהיה צורך לצרף לקואליציה מפלגה שאינה מהימין, אולם לדבריו, ממשלה כזו תהיה ימנית לאומית.

על השאלה איך ייראה היום שאחרי הבחירות, איזה תרחיש ריאלי של ממשלה הוא רואה, עונה בנט:
"ברמת הכאוס הנוכחי אי אפשר לדעת. יש כל כך הרבה אפשרויות בסודוקו הזה שפשוט לא ניתן לדעת. אבל אני יודע מה הפתרון לכאוס הזה והוא להצביע למפלגה שלא משועבדת ל'רק ביבי' ולא ל'רק לא ביבי'. זה נותן לי את מרחב התמרון לכפות על כולם הקמתה של ממשלת ימין נורמלית. זו תהיה ממשלת ימין שיכול להיות בה שותף מהמרכז שאיני יודע את גודלו".

על כך שנתניהו אומר עליו שהוא ימליך את לפיד, כי לשניהם אין ממשלה אחד בלי השני ענה בנט:
"שמעתי את הקשקוש הזה והנה אני אומר בצורה הכי ברורה. אני איש ימין ואיש ארץ ישראל. אני לא אמליך בחיים ממשלה בהובלת השמאל, כולל יאיר לפיד, שהוא היום מנהיג שמאל. מי שהמליך עד היום את השמאל הוא נתניהו, שהלך עם לבני, אהוד ברק ובני גנץ. אני אקים ממשלת ימין".