דני דיין: נעתור לוועדת הבחירות נגד אבתיסאם מרעאנה

מועמד תקווה חדשה הודיע כי מפלגתו תגיש עתירה לוועדת הבחירות בדרישה לפסול את המועמדת ממפלגת העבודה, שהתבטאויות רבות שלה נגד המדינה פורסמו באחרונה ועוררו סערה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/02/21 11:56 כט בשבט התשפא

דני דיין: נעתור לוועדת הבחירות נגד אבתיסאם מרעאנה
ועדת הבחירות המרכזית, ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מועמד 'תקווה חדשה', קונסול ישראל לשעבר דני דיין, הודיע היום (ה') כי מפלגתו תגיש עתירה לוועדת הבחירות נגד מועמדותה של אבתיסאם מרעאנה, המועמדת ברשימת העבודה לכנסת, שהתבטאויותיה הרבות נגד המדינה שפורסמו לאחרונה עוררו סערה. 

"אנחנו מגישים היום עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את מועמדותה של הגברת מראענה", אמר דיין בראיון לרדיו דרום, "משום שאנחנו חושבים שהדברים שהיא ביטאה לא מאפשרים לה להיות חברת כנסת . הממשלה שלנו לא תסתמך על קיצוניים", הוסיף דיין.

כזכור, מאז נבחרה מרעאנה בפריימריז של מפלגת העבודה, והוצבה במקום השביעי ברשימה, התפרסמו שורת אמירות והתבטאויות שלה בגנות המדינה והציונות. ב־2008 אמרה "הייתי משמידה את זכרון יעקב. תדגיש, בלי להרוג. שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". ב־2013 כתבה על צפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה: "לא עמדתי בצפירה, הייתי בנהיגה בזמן שכל המדינה כמעט עמדה דום. אני החלטתי להמשיך לנסוע, ואלה היו 2 דקות מופלאות בזמן הצפירה".

בפוסט שכתבה לאחר הפיגוע בו נרצחה אסתר הורגן, תיארה אותו כ"סיפור טרגי ומטלטל בתוך מציאות של טירור על רקע מגדרי וכנראה בגלל שהיא יהודיה ומתנחלת", והוסיפה "לעזאזל עם הטרור הגברי האכזרי, לעזאזל עם השנאה, לעזאזל עם הכיבוש".

בנוסף, שיתפה בעבר בדף הפייסבוק שלה כרזה של סטודנטית מבצלאל שנחקרה במשטרה על הסתה. בכרזה הופיע ראש הממשלה בנימין נתניהו ולצידו חבל תלייה.

מעוזיה סגל, מוותיקי מפלגת העבודה, הגיש אמש יחד עם שורת חברי מפלגה עתירה לפסילתה מהתמודדות לכנסת. הבוקר דווח ב'מעריב' כי 17 מחברי ועדת הבחירות המרכזית הצטרפו לדרישה לפסילתה.