סקר של תלמידי התיכונים "הכפר הירוק" ו"רנה קסן": נתניהו והליכוד מובילים

בפאנל בחירות של מכון 'על משמר הכנסת' נערכו סקרים לתלמידי התיכונים החילונים-ליברלים, "הכפר הירוק" בשרון ו"רנה קסן" בירושלים, והושגו תוצאות דומות: מפלגת הליכוד מובילה בפער בתוצאות התלמידים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 18/02/21 14:20 ו באדר התשפא

סקר של תלמידי התיכונים "הכפר הירוק" ו"רנה קסן": נתניהו והליכוד מובילים
צילום: צילום מסך

מכון 'על משמר הכנסת' מבית התנועה המסורתית ערך היום (ה') פאנל בחירות ב-ZOOM בבית הספר "הכפר הירוק" שבשרון, ובסיומו בוצע סקר לתלמידי שכבת י"ב בתיכון. תוצאות הסקר תואמות את תוצאות הסקרים האחרונים שמתפרסמים בתקשורת, כאשר הליכוד בראש ומוביל בפער, ואחריו מפלגת יש עתיד. גם אתמול ערכו ב-"על משמר הכנסת" פאנל בבית ספר תיכון, הפעם בירושלים ב"רנה קסן". בסקר בתיכון הירושלמי התוצאות דומות: הליכוד מוביל עם 31 "מנדטים" אך, דווקא ימינה שניה, עם 28 מנדטים.

בפאנל היום השתתפו: רם שפע מהעבודה, ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד, ח"כ עמית הלוי מהליכוד, שי מימון מימינה ובתיה כהנא דרור מישראל ביתנו.

במהלך הפאנל בתיכון "הכפר הירוק", ח"כ עמית הלוי מהליכוד, מתח ביקורת קשה על ליברמן ועל התייחסויתיו לחברה החרדית ועקץ את חברת מפלגתו של ליברמן שהשתתפה בפאנל, בתיה כהנא דרור: "גיוס חרדים זה נושא מורכב, לא משהו שאפשר לפתור ב-48 שעות כמו הניה".

ח"כ רם שפע מהעבודה הגיב לח"כ הלוי: "אתה טוען דברים לא נכונים, אתה מטעה. זה כבר ברמת החוסר אחריות. אני לא רוצה להגיד יותר כלום חוץ ממה שכתבה פה אחת התלמידות בצ'אט: דמוקרטיה זה לא רק שלטון הרוב, והאמירה של ח"כ הלוי היא חזות הכל".

צפו בסערה מהפאנל:

 

גם בפאנל שהתקיים בתיכון "רנה קסן" ברביעי, ח"כ עמית הלוי ניהל ויכוח סוער עם אחת מחברי הפאנל כאשר אמר, "המשותף לכל מתנגדי נתניהו שהם מתוסכלים, ממורמרים ולוזרים". חברת הכנסת לשעבר מרב בן ארי המתמודדת לכנסת מטעם יש עתיד, גוננה על גדעון סער, זאב אלקין וכחלון שהיו בליכוד ועזבו. "לוזרים? הם אנשים מצוינים שאמרו מספיק, נחנקנו".

בהמשך הפאנל, האשימה בן ארי את הממשלה באפלייה באכיפת הקורונה. "העיר שלי, תל אביב, גמורה. אתה מסתובב - ונכנס לדיכאון. למה היה צריך מחיר כזה גבוה? למה רואים שבתל אביב קיבלו 1,500 דו"חות כל שבת, אבל באלעד ובני ברק קיבלו 120? בגלל שאנחנו אזרחים צייתנים מגיע לנו שיילכו על הראש? מספיק עם השלטון המסואב והמסוכסך הזה".

סקר לתלמידי "הכפר הירוק"

הסקר לתלמידי "הכפר הירוק" צילום: דוברות מכון על משמר הכנסת

 

בן ארי הוסיפה, "תודה רבה לביבי שחיסן אותי, אבל למה הייתי צריכה לשלם מחיר כזה? אני עצמאית, פתחתי עסק, עשיתי כל מה שאפשר בשנה האחרונה כדי לפרנס אותי ואת הבת שלי. בכל מקום שאתה רק מנסה - אתה נתקל בחומות. ניהול מדהים. אז תודה רבה על החיסונים, 10 פעמים תודה ושכולם ישמעו - אבל למה במחיר כזה גבוה?", תהתה.

ח"כ הלוי הגיב: "גם בשמאל כל אחד רוצה להיות ראש. התופעה הזאת של פרסונליזציה היא לא תופעה רק של הליכוד, היא תופעה בכל הפוליטיקה וגם אצלנו. היא אמנם טבעית, אבל אנחנו צריכים לצמצם אותה".

הסקר בתיכון "רנה קסן"

הסקר בתיכון "רנה קסן"צילום: דוברות מכון על משמר הכנסת