יאיר גולן: לא אשב לצידו של בן גביר בפאנל בחירות

ח"כ יאיר גולן (מרצ) הודיע כי לא יישב בפאנלים לקראת הבחירות לצידו של מועמד "הציונות הדתית" איתמר בן גביר: "הוא לא בר שיח. אין לו מקום בכנסת ולא אשתף איתו פעולה". בן גביר: "לכבוד הוא לי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/02/21 12:02 ג באדר התשפא

יאיר גולן: לא אשב לצידו של בן גביר בפאנל בחירות
ח"כ יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חרם על בן גביר? ח"כ יאיר גולן (מרצ) הודיע היום (ב') כי לא ישתתף בפאנלים לקראת הבחירות, אם ישתתף בהם יו"ר 'עוצמה יהודית' ומועמד רשימת "הציונות הדתית" לכנסת, איתמר בן גביר, בשל דעותיו. 

לאחר שהוזמן לפאנל בחירות לצידו של בן גביר, צייץ ח"כ גולן כי "לא אשב לצידו של איתמר בן גביר בשום פאנל בחירות, כפי ששמיר סירב לשבת במליאה כשכהנא עלה לדבר".

לדברי גולן, "מי שהורשע בתמיכה בארגון טרור והסתה לגזענות, שאיים לרצוח את יצחק רבין, שחגג במותו של אריאל שרון ושמעודד אלימות נגד ערבים ושנאת להט״ב הוא לא בר שיח. אין לו מקום בכנסת ולא אשתף איתו פעולה".

איתמר בן גביר מסר בתגובה כי "לכבוד הוא לי שמזהה התהליכים יאיר גולן פוסל אותי, ואני שמח שבזכות השתתפותי בפאנל גולן לא יסית את תלמידי ישראל וילבה שיח של שנאה ופילוג. אם גולן וחבריו בלחץ, סימן שאנחנו בדרך הנכונה".

זו לא הפעם הראשונה שמתקיימת החרמה כזו. ערב בחירות 2019 (סבב א') עוררה מועמדת 'העבודה', אמילי מואטי, סערה, כשנטשה פאנל בחירות בתיכון "שרת" בנתניה במחאה על השתתפותו של לאיתמר בן-גביר בראשי עוצמה יהודית בפאנל: "אני לא מעוניינת להשתתף בדיון על עתיד המדינה עם מי ששונא את אזרחיה ועוד מול בני נוער המגבשים את השקפת עולמם. לא אטול חלק בשום פורום שבו יתארחו כהניסטים". אמרה


(ח"כ יאיר גולן)