גנץ: "בגין לא היה מצביע לליכוד של היום, וגם רבין לא היה מצביע עבודה"

יו"ר כחול לבן ערך כנס זום לתושבי חיפה הקריות, ואמר כי מפלגתו קריטית במציאות של מדינת ישראל. "אנחנו באנו והפסקנו את הדבר הזה שנקרא ממשלת נתניהו והפכנו אותה לממשלת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/02/21 22:51 כח בשבט התשפא

גנץ: "בגין לא היה מצביע לליכוד של היום, וגם רבין לא היה מצביע עבודה"
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, התארח הערב (ד') בכנס זום שערכה מפלגתו, כחול לבן, לתושבי חיפה והקריות והתייחס למספר נושאים מרכזיים. בכנס השתתפה גם ח"כ יעל רון-בן משה ולקחו בו חלק מאות משתתפים. 

גנץ פתח ואמר: "אין לכם מושג כמה קריטית כחול לבן במציאות של ישראל – אנחנו באנו והפסקנו את הדבר הזה שנקרא ממשלת נתניהו והפכנו אותה לממשלת ישראל. קיווינו שנתניהו יתרומם לגודל האירוע. לצד זאת, אם אנחנו לא היינו בממשלה נתניהו היה מבטל את המשפט שלו, היה קובע חוק צרפתי, היה מקבע לעצמו חסינות, לא היה מי שישמור על הדמוקרטיה". 

על הסגר שהסתיים אמר שר הביטחון כי אם זה היה תלוי בנתניהו, הוא היה ממשיך את הסגר השלישי עד שבועיים לפני הבחירות. "אבל זה לא עובד", אמר, "יש פה כלכלה וחברה וצרכים ואני חושב שצריך להתחיל לפתוח את המשק. אנחנו נפתח חנויות על בסיס תו ירוק, נפתח מוסדות תרבות על בסיס תו ירוק, מכוני כושר. המפתח הוא התחסנת – נכנסת".

גנץ ביקר בחריפות את הדלפת הקלטות מדיוני הממשלה: "ישיבות הממשלה שמודלפות, ואני מבין שהערב הודלפה עוד אחת, חוצות כל יום עוד גבול ועוד גבול. לכן, אני דורש שהפרוטוקולים יחשפו באופן מיידי. זו שערורייה בלתי רגילה. זה באחריות ראש הממשלה שצריך לפעול למען השקיפות".   

גנץ התייחס למצב הפוליטי ולהסכם העודפים של הליכוד עם סמוטריץ' ובן גביר: "אני אומר לכם שבגין לא היה מצביע לליכוד של היום אבל גם רבין לא היה מצביע לעבודה של היום, שהתמקמה שמאלה למרצ. אנחנו מציעים לכם מפלגת מרכז שרואה את הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, את הצרכים הכלכליים של מדינת ישראל, שערה לחולשות החברתיות של ישראל, לפריפריה של מדינת ישראל – אנחנו משרתים את כלל החברה בישראל".


(שר הביטחון גנץ בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע)