פייגלין לא יצביע בבחירות - ובמי הוא בכל זאת תומך?

יו"ר מפלגת 'זהות' לשעבר הודיע כי לא יצביע בבחירות הקרובות, אך קרא למי שהולך להצביע - לתת את קולו לרשימת 'הציונות הדתית' "למרות סמוטריץ'": "אני אשמח לראות את בן גביר בכנסת, הוא יעבוד קשה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/02/21 10:34 כה בשבט התשפא

פייגלין לא יצביע בבחירות - ובמי הוא בכל זאת תומך?
משה פייגלין, צילום: Reuven Kopitchinski

משה פייגלין לא יצביע בבחירות - אך קורא להצביע לבן גביר. במסגרת שידור לייב שקיים יו"ר מפלגת 'זהות' שלא מתמודדת בבחירות, קרא הח"כ לשעבר להצביע עבור רשימת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ', כדי להכניס לכנסת את איתמר בן גביר. עם זאת פייגלין הבהיר כי איננו מתכוון להצביע בעצמו.

פייגלין הודיע: לא אתמודד בבחירות הקרובות

"אני לא הולך להצביע", אמר פייגלין. "אבל אם אתם לא מסכימים איתי ואתם הולכים (להצביע), תעזרו לבן גביר - למרות סמוטריץ'". והוסיף: "תתעלמו מזה שאתם מכניסים גם את סמוטריץ', כי ממילא אף אחד לא ישנה, גם בן גביר", טען פייגלין.

עם זאת, לדבריו, "בן גביר כן יעבוד קשה על מקרים פרטניים. אפשר לעזור מהכנסת לכל מיני אנשים שצריכים עזרה, לגבעה כזו או למשהו אחר. זו עבודה חשובה וטוב שבן גביר יהיה שם". עוד הוסיף פייגלין: "וחוץ מזה, יהיה נחמד לשמוע אותו מתווכח שם עם אחמד טיבי".

עם פתיחת מערכת הבחירות הודיע פייגלין כי 'זהות' לא תתמודד לכנסת הפעם. לדבריו, "ישראל נותרה ללא חזון, ללא בשורה ובלי שום תקווה מהותית לשינוי. נותר רק התיקו המשתק שבין 'כן ביבי' ל 'לא ביבי' וכתוצאה מכך, לא ניתן ליישם בישראל שום מדיניות של ממש. מה שהיה הוא שיהיה, ועל אף שהמצב החברתי, הכלכלי, הביטחוני והבריאותי הולך ומחמיר, תוסיף החברה הישראלית לצפות בנבחריה, אוחזים זה בגרונו של זה ומבוססים בבוץ בלי שום יכולת להוביל שינוי אסטרטגי לשום כיוון.

"מסגר מועד ג', נתגלגל לסגר מועד ד', ומבחירות מועד ד' נתגלגל לבחירות מועד ה'. מאז מועד א', הלך השיח ורק התדרדר עוד הרבה יותר", תקף פייגלין. "אין בו יכולת הכלה לרעיונות בכלל ולרעיונותיה של 'זהות' – בפרט. לכן, לאחר התלבטות קשה, הגעתי למסקנה שאין מקום לריצה של זהות בבחירות הקרובות". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן