פייגלין הודיע: לא אתמודד בבחירות הקרובות

לדבריו פייגלין "אין יכולת הכלה לרעיונות של זהות". הוא הצהיר כי "במידה ויחול בעתיד שינוי אסטרטגי אשוב ואשקול את השימוש בכלים הפוליטיים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/12/20 19:16 ט בטבת התשפא

פייגלין הודיע: לא אתמודד בבחירות הקרובות
משה פייגלין, צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

יו"ר זהות, משה פייגלין, הודיע הערב (ה') כי לא יתמודד בבחירות הקרובות. פייגלין הסביר את ההחלטה בכך ש"אין יכולת הכלה לרעיונות של זהות", כך לדבריו.

משה פייגלין: "אני מפחד מהחיסון יותר מהנגיף"

בהודעה שפרסם כתב פייגלין כי "בבחירות מועד א' הצלחתי לחשוף את הציבור הישראלי לשיח של תוכן, במקום השיח האישי הבלעדי, שממלא כיום עד אפס מקום את המרחב הפוליטי. הייתי קרוב מאוד ליצירת חיבור בין רעיונותי למרחב העשייה הפוליטי, אך כזכור חסר לבסוף למפלגתי כשליש מנדט בכדי לצלוח את אחוז החסימה. הפחד מפני החדש והלא מוכר, ניצח את התקווה לשינוי. פוליטיקת האנשים העלימה לחלוטין את הפוליטיקה של הרעיונות".


(פייגלין בראיון לחדשות כיפה)

לדבריו, "ישראל נותרה ללא חזון, ללא בשורה ובלי שום תקווה מהותית לשינוי. נותר רק התיקו המשתק שבין 'כן ביבי' ל 'לא ביבי' וכתוצאה מכך, לא ניתן ליישם בישראל שום מדיניות של ממש. מה שהיה הוא שיהיה, ועל אף שהמצב החברתי, הכלכלי, הביטחוני והבריאותי הולך ומחמיר, תוסיף החברה הישראלית לצפות בנבחריה, אוחזים זה בגרונו של זה ומבוססים בבוץ בלי שום יכולת להוביל שינוי אסטרטגי לשום כיוון.

"מסגר מועד ג', נתגלגל לסגר מועד ד', ומבחירות מועד ד' נתגלגל לבחירות מועד ה'. מאז מועד א', הלך השיח ורק התדרדר עוד הרבה יותר", תקף פייגלין. "אין בו יכולת הכלה לרעיונות בכלל ולרעיונותיה של 'זהות' – בפרט. לכן, לאחר התלבטות קשה, הגעתי למסקנה שאין מקום לריצה של זהות בבחירות הקרובות". 

לדבריו, "כיוון שההחלטה היא אסטרטגית, כיוון שהיא אינה תלויה בשאלה אם יש סיכוי או אין סיכוי להיכנס לכנסת, אלא בשאלה אם יש סיכוי להוביל לשינוי מתוכה, וכייוון שהתשובה שנתתי לעצמי היא שלילית – החלטתי לפרסם את החלטתי כבר עכשיו -  והזדמנויות טקטיות (כמו חיבורים או הצעות לשריונים שונים) לא ישנו את דעתי.
במידה ויחול בעתיד שינוי אסטרטגי אשוב ואשקול את השימוש בכלים הפוליטיים. את השנים הבאות בכוונתי להקדיש לפיתוח ערוץ התוכן 'ישראל מחר' בכדי לייצר לבשורה הגדולה שהתפתחה בחצרי, מרחב חופשי עבור כל שוחרי החירות, הזהות, והמשמעות בישראל ובתפוצות".