איציק שמולי לא יתמודד בבחירות: "לוקח פסק זמן"

שר הרווחה הודיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, וכי הוא לוקח פסק זמן מהפוליטיקה: "אתפטר גם מתפקידיי בממשלה. מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/02/21 09:11 כא בשבט התשפא

איציק שמולי לא יתמודד בבחירות: "לוקח פסק זמן"
איציק שמולי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הרווחה, איציק שמולי, הודיע הבוקר (ד') כי לא יתמודד בבחירות הקרובות, וכי הוא מתפטר מהממשלה ולוקח פסק זמן מהפוליטיקה. לדבריו, "החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. אתפטר גם מתפקידיי בממשלה".

בפוסט שפרסם כתב שמולי כי שגה בהצטרפותו לממשלה, וכי הוא מקבל את הנחיית יו"ר המפלגה לשרים להתפטר מתפקידיהם. כזכור, לאחר שנבחרה לתפקיד יו"ר העבודה, הורתה ח"כ מרב מיכאלי לשמולי ולעמיר פרץ להתפטר. פרץ התפטר מהכנסת והודיע כי הוא עוזב את מפלגת העבודה כדי לא להתפטר מהממשלה, ושמולי לא הגיב - עד כה.

"לפני מספר חודשים החלטתי, מתוך שיקול של אחריות לאומית, להיות חלק מממשלה שהוקמה במטרה לתת מענה לאחד המשברים החמורים שהיו ועודנו כאן. לא חשבתי שנתניהו ישתנה, אך הייתי משוכנע שבזמן שמגפה קטלנית משתוללת והכלכלה מפורקת, זוהי באמת טובתה של המדינה". כתב שמולי בפייסבוק.

"במבחן התוצאה זו הייתה טעות", הוסיף. "ומנהיגי ציבור צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות. לכן, אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד בבחירות הקרובות- לא במפלגת "העבודה" ולא במסגרות פוליטיות אחרות שהיו פתוחות בפני. החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה. אני מאמין שזהו צעד נכון יותר מאשר "להישאר על הגלגל" רק כי אומרים שזה הכי חשוב בפוליטיקה. זה לא".

לדברי שמולי, "מפלגת העבודה הייתה לי לבית, אבל יש לי ויכוח מהותי על העמדות ועל הדרך שהיא מציגה עתה. עם זאת אני מכבד את ההכרעה הדמוקרטית שהתקבלה- ולאור החלטת מוסדות המפלגה בכוונתי להתפטר בהקדם מחברותי בממשלה. אני מאחל הצלחה ומודה על הזכות שניתנה לי לייצגה במשך כעשור".

שמו של שמולי הוזכר כמי שצפוי לקבל מקום ברשימת כחול לבן, אך נראה כי גנץ מעדיף לשריין את שרי כחול לבן במקומות הריאלים, ושמולי הבין כי הוא לא צפוי לקבל מקום שיביא אותו לכנסת, ועל כן העדיף להתפטר.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, פירגן לשמולי: "תהום אידיאולוגית פעורה ביני לבין איציק שמולי וזה לא סוד שאנחנו כמעט ולא מסכימים על כלום, למעט בכמה בנושאים חברתיים בהם טיפלנו יחד.
ולמרות זאת, אני רואה לנכון לומר שמצאתי בו שותף אמיתי לעשייה למען רווחת אזרחי ישראל משום שמדובר בשליח ציבור שהיה ער ורגיש למצוקת החלשים".