עמיר פרץ עוזב את מפלגת העבודה ויישאר בממשלה

יו"ר העבודה לשעבר עמיר פרץ הודיע על הפסקת חברותו במפלגה ועל התפטרותו מהכנסת, ככל הנראה לפני התמודדותו לנשיאות המדינה. למרות זאת, פרץ ימשיך לכהן כשר הכלכלה והתעשייה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/01/21 19:38 יג בשבט התשפא

עמיר פרץ עוזב את מפלגת העבודה ויישאר בממשלה
יחזיר את השפם? עמיר פרץ, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

יו"ר העבודה לשעבר ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, הודיע הערב (ג') על הפסקת חברותו במפלגת העבודה והתפטרותו מהכנסת. עזיבתו את המפלגה מגיעה לאחר שיו"ר המפלגה החדשה, ח"כ מרב מיכאלי, דרשה שפרץ ושר הרווחה איציק שמואלי יתפטרו מהממשלה, מתוקף סמכותה כראשת מפלגתם. פרץ החליט להיענות לבקשתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ להמשיך לכהן כשר הכלכלה.

במכתבו ליו”ר מפלגת העבודה החדשה מרב מיכאלי, תקף אותה פרץ ואמר: "אין לי כל כוונה להיגרר לקמפיין השנאה שאת מייצרת בימים אלה. מכיוון שהודעתי שאינני מתכוון להיכלל בשום רשימה לכנסת ה- 24, ומאחר ומדובר בממשלת מעבר שכל עזיבה של שר השייך לגוש המרכז –שמאל בממשלה רק מחזקת את גוש הימין, ולכן החלטתי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בנימין גנץ, ולהמשיך ולמלא את תפקידי כשר הכלכלה והתעשייה.

"אמשיך לפעול למען מאות אלפי המובטלים במסגרת אחריותי על שירות התעסוקה. למען העצמאים שזקוקים לסיוע ולהיערכות לתכנית השיקום של הימים שאחרי הקורונה. אמשיך להירתם לסייע למפעלים הנמצאים בקשיים, ולעודד הקמת מפעלים חדשים. אני פועל בימים אלה לפרוס כיפה טכנולוגית חזקה ורחבה מעל כל אזורי הפריפריה והמגזר הלא יהודי באמצעות סדרי עדיפויות חדשים אותם קבעתי יחד עם הרשות לחדשנות", אמר פרץ, שלפי ההערכות יתמודד על תפקיד נשיא המדינה בעוד מספר חודשים. 

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה לעזיבת עמיר פרץ את מפלגת העבודה:

עמיר פרץ תרם תרומה חשובה למפלגה ולמדינה. מפלגת העבודה מתחילה עכשיו מחדש, היא לא תהיה חלק מממשלת גנץ נתניהו המושחתת, היא תהיה בית של אמת.

בתוך כך, על פי פרסום של יערה שפירא, אחרי פרישתו של השר פרץ, גם השר איציק שמולי צפוי לסרב להתפטר מהממשלה, וככל הנראה יעזוב גם הוא את מפלגת העבודה.