שיתוף פעולה של הליכוד עם החרדים והרשימה המשותפת: כך מוסמס 'חוק הקנסות'

יו"ר כחול לבן הודיע לליכוד כי אם לא יעבור החוק להעלאת הקנסות למפרי הקורונה בשלוש קריאות, לא תאשר מפלגתו את תקנות הסגר, זאת לאחר הדיווח על הסכמות בין הליכוד, החרדים והרשימה המשותפת על העברת החוק לוועדת החוקה, בה אין לכחול לבן רוב

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/01/21 19:39 יב בשבט התשפא

שיתוף פעולה של הליכוד עם החרדים והרשימה המשותפת: כך מוסמס 'חוק הקנסות'
בני גנץ, צילום: יח"צ

כחול לבן תמנע את המשך הסגר? יו"ר כחול לבן, שר הביטחון גנץ, הודיע הערב (ב') כי עד שלא יעבור החוק להכפלת הקנסות למפרי הקורונה בשלוש קריאות - לא תאפשר מפלגתו את העברת תקנות הסגר. גנץ אמר כי "לא אאשר להעלות לדיון את תקנות הסגר עד להעברה מלאה של מתווה הקנסות במליאה". 

הצעת החוק להעלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה אושרה בקריאה ראשונה

בכחול לבן אומרים כי המשמעות היא שאם עד מחר בערב לא יעבור מתווה הקנסות בשלוש קריאות - ההחלטה על המשך הסגר תועבר למליאת הכנסת שבה אין לקואליציה רוב ללא כחול לבן.

מכחול לבן נמסר: "הליכוד ממשיכים לתחמן ואת המחיר כולנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית- לא יהיה סגר. אם בני ברק וביתר עלית לא נסגרות, גם ראשון לציון והרצליה לא ייסגרו.  
נמשיך להגן על המדינה מתוך הממשלה המעוותת הזאת ואחרי הבחירות נוודא שתקום ממשלה ישרה עם אנשים ישרים שישקמו את הכלכלה ואת החברה מנזקי הקורונה וביבי".


(גנץ נואם במליאה, בדיון על חוק הקנסות)

מוקדם יותר נכשלו חברי כחול לבן בוועדת הכנסת, כשלא הצליחו לקבוע כי החוק, שעבר כאמור מוקדם יותר בקריאה ראשונה במליאה, יישאר להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדה, בה שולטת כחול לבן. הצעת החוק תעבור לטיפול בוועדת החוקה, בראשה עומד ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, ושם יוכלו חברי המפלגות החרדיות לעכב אותו כרצונן.

ברוב של 9 קולות, של חברי הכנסת של יהדות התורה, ש"ס, הליכוד והרשימה המשותפת. מול 7, של כח"ל, ליברמן ולפיד, אושר כי חוק הקנסות יעבור לועדת חוקה.

בהמשך דווח בחדשות 12 כי הליכוד והמפלגות החרדיות, יחד עם הרשימה המשותפת, הגיעו להסכמה על פשרה בנושא הצעת החוק על העלאת הקנסות, לה מתנגדות המפלגות החרדיות בתוקף, כמו גם ברשימה המשותפת. לפי הצעת הפשרה, הקנסות יועלו בהדרגה, ולא יוכפלו באופן מיידי. בנוסף סוכם כי רק קציני משטרה יוכלו לתת דו"חות מעל גובה מסוים, ולא שוטרים זוטרים.

גורמים במפלגות החרדיות אמרו לאחר הודעת גנץ כי "נשאר רק לרחם על בני גנץ, מבינים לליבו של מי שכבר תפר חליפה בדרך ללשכת ראש הממשלה ובימים אלו במקום להתכונן לרגעיו הגדולים כראש ממשלה - נאבק על אחוז החסימה ופונה למפלגות שיסכימו להכניס אותו כמספר 3 או 4, מאבק בחרדים כבר לא יעזור ל'לוזר'".