איילת שקד: "אנחנו ידענו את הדברים על אביר. מדובר באיש ימין ערכי"

ח"כ מימינה התייחסה לזכייתה של חגית משה לראשות הבית היהודי: "ברכתי אותה, חבל לי רק על החיבור האוטומטי עם האיחוד הלאומי". על הפרידה מסמוטריץ': "אנחנו עדיין הבית של הציונות הדתית, אבל לא נשארים רק במגזר"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 20/01/21 15:26 ז בשבט התשפא

איילת שקד: "אנחנו ידענו את הדברים על אביר. מדובר באיש ימין ערכי"
איילת שקד, צילום: איפאק

עדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה הבוקר (ד') את בקשת ח"כ בצלאל סמוטריץ' להתפלגות סיעתו, סיעת "האיחוד הלאומי" מסיעת "ימינה". סמוטריץ' מיום ההכרזה על הפיצול טען כי בימינה הזניחו את הציונות הדתית ואת ערכיה, לטובת אג'נדת "לא כלכלה לא מעניין". ח"כ איילת שקד התראיינה לכיפה וביקשה להשיב לטענותיו של סמוטריץ'.  "אני האמנתי בסמוטריץ' ובריצה משותפת, אלא שיום אחד הוא החליט להפתיע ולהודיע על רציה נפרדת".

אמש באולפן כיפה טען סמוטריץ': "פנייה של הבית היהודי לנפתלי בנט היא בוודאי הפניית עורף לציונות הדתית". שקד יוצאת מכל וכל מהאמירה הזו ודורשת להגיד כי "ימינה היא עדיין הבית של הציונות הדתית, גם נפתלי, מתן כהנא ואני מייצגים את הציונות הדתית, ואני מקווה שנפתלי יקים את הממשלה ויהיה לנו ראש ממשלה עם כיפה סרוגה". היא גם לא מקבלת את הטענה כי זנחו את הערכים בשביל לטפל במשבר הכלכלי בלבד: "אנחנו נשארים נאמנים לערכים של הציונות הדתית, אני כשרת משפטים קידמתי יותר מכל אחד את האג'נדות של הציונות הדתית. מה שכן אנחנו פונים לכל עם ישראל ולא נשארים רק בתוך המגזר, אבל הבייס הוא עדיין הציונות הדתית".

בימינה לא התייחסו לזכיית חגית משה בראשות הבית היהודי, אך שקד דוחה את הטענה וכי היא כן דיברה עם חגית ואיחלה לה בהצלחה. "התקשרתי לברך אותה ולאחל לה בהצלחה. חבל לי רק על החיבור האוטומטי עם האיחוד הלאומי". שקד טענה כי ככל הנראה הפירוד הוא סופי ושלא יהיו חיבורים עם מפלגות נוספות: "אנחנו ממשיכים הלאה. ימינה תרוץ עצמאית אבל נעשה עוד חיבורים עם אנשים למפלגה".

מנהיג תנועת 'אני שולמן', אביר קארה, הודיע אמש על הצטרפותו לימינה, אלא שכבר באותו ערב נחשפו ציטוטים של קארה מתבטא בצורה אלימה. "אנחנו ידענו את הדברים על אביר, וידענו שיגיעו מתקפות" אומרת שקד, והיא טוענת כי במפלגה לא חוזרים בהם בכלל מצרופו למפלגה. "אביר הוא מנהיג של קבוצת אנשים שנקלעו למצב קשה ומדברים מתוך התמודדות". שקד מסבירה כי קארה הוא שותף מתאים וראוי לערכי ימינה: "אביר הוא איש ימין ערכי שמגורר בהתיישבות בבנימין, מאמין בארץ ישראל השלמה. וגם שותף שייסיע לנו במאבק במשבר הכלכלי. וגם מדובר בכוח משמעותי עבור המפלגה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן