נתניהו: "סמוטריץ' והחרדים עושים כל מה שאני רוצה"

ראש הממשלה שוחח עם חברי מחאת 'אני שולמן' הנחשבים לכוח אלקטורלי משמעותי, וניסה לשכנע אותם לחבור לליכוד, לאחר שאביר קארה, מראשי מחאת השולמנים, סירב לקבל שיריון ברשימת הליכוד. מפלגת 'הציונות הדתית' בתגובה: "לא בכיס של אף אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/21 21:30 א בשבט התשפא

נתניהו: "סמוטריץ' והחרדים עושים כל מה שאני רוצה"
בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולמויסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש שיחת זום עם חברי מחאת 'אני שולמן', במטרה לשכנעם לתמוך בליכוד. בתיעוד המפגש, שהובא בחדשות 12, טען נתניהו כי אחרים, ולא הוא, היו אשמים באי קידום רפורמות למען העצמאים בממשלותיו האחרונות. בנוסף הוא העריך כי יקבל בבחירות 42 מנדטים, וכי גוש הימין-חרדים, ללא ימינה, יוכל להקים ממשלה בכוחות עצמו. 

על פי הדיווח, המפגש התקיים לאחר שאביר קארה, מראשי ה'שולמנים' סירב לשריון בליכוד. נתניהו מעריך כי השולמנים צפויים לתמוך במפלגה אחרת, ככל הנראה ימינה של בנט, והשקיע כשלוש שעות בניסיון לשכנעם להמשיך ולתמוך בליכוד.

נתניהו טען במפגש כי האשמה בכך שהממשלות בראשותו לא קידמו רפורמות למען העצמאים מוטלת על אחרים, והאשים את שר האוצר לשעבר, משה כחלון, כי "חבר להסתדרות ולניסנקורן" בניסיון לטרפד רפורמות כאלה. הוא הבטיח כי לאחר הבחירות יפרק את איגודי העובדים ה"מיותרים".

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כאמור נתניהו העריך כי יוכל להקים ממשלה אחרי הבחירות עם המפלגות החרדיות ומפלגתו של בצלאל סמוטריץ' בלבד, והעריך כי בסך יקבלו 4 המפלגות 62 מנדטים - 42 לליכוד, 16 למפלגות החרדיות ו-4 למפלגה בראשות סמוטריץ', והבטיח כי אז יוכל לקדם את הרפורמות עליהן דיבר בטענה כי "סמוטריץ והחרדים עושים כל מה שאני רוצה".

הליכוד: "שתי דקות שאינן מייצגות מתוך מפגש חשוב וממושך"

ממפלגת 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "הציונות הדתית לא בכיס של אף אחד והיא תפעל כפי שהיא מאמינה שטוב לעם ישראל בהתאם לערכיה".

ב'תקווה חדשה' של גדעון סער אמרו כי "ההקלטות שנחשפו הערב הן עדות מדהימה לאופן בו מנהל נתניהו את משבר הקורונה מתוך שיקולים פוליטיים וציניים בלבד. בשעה שאזרחי ישראל נמצאים בסגר קשה, הכלכלה קורסת והתחלואה אינה פוסקת, נתניהו מתייחס לקורונה ככזו שיכולה לסייע לו לנצח את הבחירות. הקורונה עבור נתניהו היא עוד כלי ציני במשחק בפוליטי".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אתמול במשך 3.5 שעות ראש הממשלה נתניהו השתתף בפגישה עם עצמאיים והיה קשוב למצוקתם. הוא הציג בפניהם את משנתו ופעילותו הכלכלית של רפורמות לטובת כל אזרחי ישראל. לצערנו בחרתם לשדר 2 דקות שאינן מייצגות מתוך מפגש חשוב וממושך. אחרי שרה״מ הביא מיליוני חיסונים לכל אזרחי ישראל, רה״מ מקדיש את עצמו לסיוע לעצמאיים ולכל מי שנפגעו במהלך הקורונה כדי שכולנו נחזור לחיים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן