העליון אישר: הפריימריז במפלגת העבודה - יתקיים כסדרו

בית המשפט העליון דחה את העתירה של יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, והכריע כי הבחירות לראשות המפלגה לא יתקיימו בוועידה, כפי שרצה פרץ. ח"כ מיכאלי, המתמודדת לתפקיד: "האמת ניצחה את הקומבינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/01/21 16:04 א בשבט התשפא

העליון אישר: הפריימריז במפלגת העבודה - יתקיים כסדרו
מרב מיכאלי ועמיר פרץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט העליון סרב לקבל את הערעור של השר עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, ופסק לטובתה של ח"כ מרב מיכאלי, שדרשה כי הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו במסגרת פריימריז, ולא בוועידת המפלגה. הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו בעוד עשרה ימים, ב-24.1.

מרב מיכאלי: "כמו שמפלגת העבודה נראית כרגע, אני לא הייתי מצביעה לה"

ח"כ מיכאלי, המתמודדת לראשות המפלגה, אמרה כי "האמת ניצחה את הקומבינה ואת הפוליטיקה הקטנה. כעת אנחנו יכולות ויכולים להשתקם, להחזיר את מפלגת העבודה לקדמת הבמה הפוליטית ולהחזיר את האמת לפוליטיקה".

עוד הוסיפה כי היא "קוראת לכל חברות וחברי המפלגה, עזבו את המשחקים והעסקנות הפוליטית בצד ותנו רוח גבית לתקומתה של המפלגה. מפלגת העבודה חזקה, מחודשת ואמיתית תהיה שחקנית משמעותית בבנייה מחדש של המחנה שלנו".

גיל ביילין, המתמודד גם הוא לראשות מפלגת העבודה, אמר: "אני מברך על החלטת בג"ץ שכן זו הזדמנות לשינוי. מרב מיכאלי ואיציק שמולי מחפשים את החיים הקלים וזה בדיוק מה שהביא אותנו ל 0 מנדטים: שוב תלות בכוכב חיצוני, שנמצא על גבול אחוז החסימה. אני אדרוש  חיבור רק עם גוש שבו תישמר עצמאותה של מפלגת העבודה. מבחינתי כל חיבור הוא רק חניה עד הבחירות הבאות בהן אנחנו נופיע כרשימה משמעותית בזכות הפעולות שלנו בשנים הקרובות בהתאם לאידיאולוגיה של העבודה".

 


(מירב מיכאלי באולפן כיפה)

את חברת הכנסת מיכאלי ייצגו עורכי הדין יוסי אשכנזי ואור דיסקין, ממשרד הרצוג פוקס נאמן. כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל לפני כשבועיים את עתירתה של מיכאלי נגד החלטת יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, והורה לבטל את ההחלטה על העברת הבחירות המקדימות לרשימת המפלגה אל הוועידה המפלגתית, ולהחזיר אותן למתפקדים.

מיכאלי כתבה אז: "ניצחנו. בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה שלנו, ביטל את הניסיון של ראש המפלגה לבטל את הפריימריז, והגן על זכותןם של חברות וחברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותןם. עכשיו חובה לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי".לדבריה, "לפני קצת יותר מחודש עמיר פרץ ואיציק שמולי ניסו לבצע מחטף ולהפוך את מפלגת העבודה לדיקטטורה בלי פריימריז. הם נכשלו. הדמוקרטיה ניצחה, האמת ניצחה, הצדק ניצח, אנחנו ניצחנו. זה לא היה קרב פשוט. מול מנגנון משומן, עתיר כח אדם ושליטה מוחלטת במשאבי מפלגת העבודה, השגנו את הצדק שכל כך היה מתבקש להשיג.

"המאבק הזה הוא מאבק של חברות וחברי מפלגת העבודה, ובעצם של כל מי שאכפת לה או לו שמדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה ושהפוליטיקה שלנו תהיה נקייה ואמינה".