מרב מיכאלי: "כמו שמפלגת העבודה נראית כרגע, אני לא הייתי מצביעה לה"

ח"כ מרב מיכאלי מסבירה באולפן כיפה כי עמיר פרץ מכשיל את מפלגת העבודה מהרגע שהחליט להצטרף לממשלה ולבטל את הפריימריז בסיעה: "ההחלטה לבטל את הפריימריז היא החלטה לא חוקתית". ומאמינה שפריימריז יחזיר את המנדטים: "שיבואו עוד מתמודדים נוספים, זה רק יחזק את המפלגה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 01/12/20 20:43 טו בכסלו התשפא

מרב מיכאלי: "כמו שמפלגת העבודה נראית כרגע, אני לא הייתי מצביעה לה"
מרב מיכאלי באולפן כיפה, צילום: כיפה

מפלגה במשבר: חברת הכנסת מרב מיכאלי, מקום שלישי במפלגת העבודה, ומי שנשארה באופוזיציה בניגוד לשני חבריה. מיכאלי קצה בטעות החוזרת של גוש השמאל שמקבל מנדטים אך בסוף מעניק אותם לימין: "אם לא תהיה לנו הסבלנות לעמוד בצד עם העמדות שלנו, להפסיק לטעון שנשפיע מבפנים, נחזיר את האמון של הציבור עם סבלנות ונחישות". לפי חברת הכנסת מצבה מפלגת העבודה תלוי בקיומו של פריימריז "אני מאמינה שמתמודדים נוספים יביאו למפלגת העבודה מנדטים נוספים".

 

השרים איציק שמולי ועמיר פרץ הודיעו כי הם תומכים בפיזור הכנסת, יש סיכוי לסולחה ביניכם?

"הם אמרו שהם יתמכו בפיזור הכנסת אבל לא אמרו שהם מתפטרים מהממשלה. אבל אין כאן עניין אישי, זו מפלגה פוליטית והיא צריכה לממש מדיניות מסוימת. ישראל זקוקה למדיניות רווחה, לגבול שיגן עלינו בתור מדינת העם היהודי, בטחון אישי לכל אחד ואחת מהאזרחים. אלו היו הדגלים של המפלגה, ושמולי ופרץ מוציאים שוב מדיניות ימנית, זה לגיטימי להיות ימני אך לא על חשבון המנדטים שלי".

יש עוד סיכוי למפלגת העבודה להצליח?

"גוש מרכז השמאל מרוסק, כמו שהוא לא היה מרוסק מעולם ואין אף פלטפורמה מתפקדת. כחול לבן - כבר לא קיימת, העבודה - הרבה כואבים את מצבה אך מקווים שהיא תשתקם. כדי שזה יקרה צריך להוציא אותה מהממשלה ולהחליף את ההנהגה. החלטה של פרץ לבטל את הפריימריז היא החלטה לא חוקתית, אנחנו ננצח בדיון בבית המשפט בנושא ונתקדם הלאה". 

כרגע נראה שהאלטרנטיבה לנתניהו הוא בנט, את תהיי חברה בממשלה שלו?

"אני עוד נאבקת שתהיה לי מפלגה לרוץ איתה. אחד הדברים הזוועתיים שנתניהו עשה למערכת הפוליטית זו יצירת חוסר וודאות שהאם יהיו בחירות או לא. הדיון של 'מה אם?' הוא חסר תוחלת בעיניי אני עובדת על הקיים עכשיו, וזה המאבק על מפלגת העבודה שתבנה מחדש את הפלטפורמה של מפלגת מרכז-שמאל. כמו שמפלגת העבודה נראית כרגע אין לה סיבה לעבור את אחוז החסימה ואני לא הייתי מצביעה לה, במיוחד כששמולי ופרץ הפרו כל הבטחה אפשרית לבוחרים שלהם. אני מאמינה שמצב המפלגה יהיה שונה כשנגיע לבחירות. הקריסה של מפלגת העבודה ושל מחנה השמאל זה שבכל פעם מחדש הם לקחו את המנדטים שלהם ונתנו אותם למחנה הימין. אם לא תהיה לנו הסבלנות לעמוד בצד עם העמדות שלנו, להפסיק לטעון שנשפיע מבפנים, נחזיר את האמון של הציבור עם סבלנות ונחישות".

השאלה אם יש עוד מקום לאג'נדת שמאל? נתניהו הוכיח לכאורה שניתן לעשות שלום בעד שלום ללא מתן שטחים.

"זה ספינים של נתניהו. הסכם השלום עם ירדן לא כלל החזרה של אף סנטימטר לירדן, לא זאת אף זאת, קיבלנו שטחים. אלא שדווקא נתניהו הוא זה שהחזיר שטחים לירדן כמו צופר וארם נהריים, אלו שטחים שלא היו צריכים לחזור לירדן. בנוסף אני הצבעתי בכנסת בעד שני הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, זה שביבי הביא אותם זה לא אומר שאני לא בעדם, אני בעד כל הסכם שלום. אבל יותר דחוף לנו לטפל ביחסנו עם האוכלוסיות הערביות הקרובות שבסכסוך הישראלי פלשתיני. אם לא נדאג לנו לגבול שיגן עלינו עתידה הרחוק של מדינת הלאום היהודי לא ודאי. הליגה הערבית הציעה לנו יוזמת שלום כבר ב-2002 שכלל נורמליזציה עם כל מדינות ערב בעד מדינה פלשתינית בגבולות 67 ופתרון מוסכם בעניין הפליטים וירושלים".

את מאמינה שתעמדי בראש מפלגת העבודה?

"זה לא משנה מה אני מאמינה, אני מושקעת במה שבעיניי הוא נכון. כשאביא פריימריז למפלגה אני אשמח שיבואו עוד מתמודדים ומתמודדות נוספות, זה רק יחזק את המפלגה. אני רוצה עוד אנשים ראויים במפלגה, אני לא רוצה לעשות זאת לבד. אי אפשר לעשות זאת לבד ואני מאמינה שמתמודדים נוספים יביאו למפלגת העבודה מנדטים נוספים. קראתי בסוף השבוע שאופטימיות זה חלק מהטבע שלך, ותקוותיות זו החלטה פעילה לתקווה שעוזרת לאנשים להשתקם ממחלות קשות וכדומה. אז תקוותיות היא האופטימיות החדשה.