איום על סמוטריץ'? ימינה במגעים עם הבית היהודי

בימינה מנסים לגבש את הרשימה הסופית, אך בנט וסמוטריץ' טרם הגיעו להסכמות. בבית היהודי אישרו כי הם מקיימים מגעים לריצה משותפת עם ימינה: "השיחות עם בנט מתנהלות ברוח טובה, מתוך כוונה לאחד את השורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/21 11:18 כ בטבת התשפא

איום על סמוטריץ'? ימינה במגעים עם הבית היהודי
הרב רפי פרץ ונפתלי בנט , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

האם ימינה חוזרת לרשימה המקורית? בחדשות 12 פורסם כי הבית היהודי וימינה מקיימות מגעים לריצה משותפת גם בבחירות הבאות. הידיעה באה על רקע הניסיונות לגיבוש הרשימה בימינה, כשהחלוקה בין הימין החדש והאיחוד הלאומי טרם הוסדרה. דיווחים שונים אומרים כי בנט שוקל להחזיר את הבית היהודי בראשותו של הרב רפי פרץ חזרה לרשימה, לאחר שפרש ממנה והצטרף לקואליציה. קיום של משא ומתן זה נועד ככל הנראה להטיל לחץ על סמוטריץ' על מנת שיתפשר בדרישותיו.

סמוטריץ' כאמור טרם מסר הודעת תמיכה בנפתלי בנט שהצהיר על מועמדותו לראשות הממשלה, ואף עקץ אותו על שהתראיין בתכנית ששודרה בשבת. סמוטריץ' שזיהה את ירידתו המתמשכת של בנט בסקרים, מאז הצטרפותו של סער למרוץ הפוליטי - דורש יותר השפעה במפלגה, וגם שיריון ארבעה מקומות בשמינייה הראשונה. נראה כי בנט מסרב לקבל את הדרישות של סמוטריץ' וכעת מפעיל לחץ נוסף עליו בכך שהוא מקיים משא ומתן עם הבית היהודי, דבר שיסייע לו לעבור את אחוז החסימה ולשמור על קולות הציונות הדתית אצלו.

מהבית היהודי נמסר כי הם מאשרים את הדיווחים על קיום משא ומתן: "אנו מנהלים משא ומתן עם ימינה לריצה משותפת והשבת האחדות לציונות הדתית. השיחות עם בנט מתנהלות ברוח טובה, מתוך כוונה לאחד את השורות ולפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל כבעבר. אנחנו מקווים לסגור עם בנט בקרוב". חלק מדרישות הבית היהודי, הוא להשאיר את הכספים הקואליציונים של הציונות הדתית תחת אחריותם.

מימינה נמסר: "יו"ר ימינה והמועמד לראשות הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הבוקר עם מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך. השניים שוחחו על ריצה משותפת של ימינה עם הבית היהודי במטרה לאחד תחילה את הציונות הדתית ולהתמקד בהגדלת כוחה של ימינה בקרב כלל הציבור הישראלי. השניים קבעו להיפגש בהקדם על מנת לדון בפרטים".

כזכור, הבית היהודי אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים, ואף נערכת לפריימריז במפלגה. הצטרפות של הבית היהודי חזרה לרשימת ימינה עשויה להחזיר את כבודו של הרב רפי פרץ בעיני הבית היהודי ולעשות תיקון לנזק שנגרם. על פי פרסום שלנו באתר כיפה, בצלאל סמוטריץ' היה עשוי לעשות מהלך דומה של איחוד כוחות עם הבית היהודי במידה והרב אלי בן דהן יעמוד בראשה, ובכך יפעיל לחץ על הימין החדש. כעת נראה כי בנט הקדים אותו ויסתפק באיחוד עם הרב פרץ, על אף שנטש את המפלגה בסבב האחרון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן