חולדאי הציג את מפלגת 'הישראלים': "יש לכם בית"

ראש עיריית תל אביב הכריז על הקמת מפלגת 'הישראלים', והציג את המצטרף הראשון - אבי ניסנקורן: "אתם כל כך מיואשים שאתם חושבים שסער ואלקין ובנט וסמוטריץ הם אלה שמייצגים את הערכים שלכם?"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/12/20 19:57 יד בטבת התשפא

חולדאי הציג את מפלגת 'הישראלים': "יש לכם בית"
רון חולדאי, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

ראש עיריית תל אביב, הציג הערב (ג') את מפלגתו החדשה, ואת הרכש הראשון - שר המשפטים אבי ניסנקורן. חולדאי אמר בנאומו כי "מעבר לניהול, הבחירות האלה הן גם על ערכים. מה אתם כל כך מיואשים שאתם חושבים שסער ואלקין ובנט וסמוטריץ הם אלה שמייצגים את הערכים שלכם? אני כאן כדי לבשר לכם שיש לבם בית, יש לכם מפלגה. מפלגת הישראלים".

הליכוד: "מאחלים הצלחה לגנץ וניסנקורן בזמן שראש הממשלה מוציא אותנו מהקורונה"

"אתם יודעים מה הבעיה?", פתח חולדאי את דבריו. "הבעיה היא שהתרגלנו לקלקול, לפילוג, לשקר, לקומבינה ולשיתוק, התרגלנו לממשלה מטורללת ומושחתת שלא יודעת לנהל שום דבר. התרגלנו לממשלה שהקורונה עושה ממנה צחוק. אני מסרב להתרגל. כמשרת ציבור יותר מ-50 שנה אני אומר שלא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לא נתרגל לפגיעה בבית המשפט, לא נתרגל למיליון מובטלים ולעשרות אלפי עסקים קורסים".

"החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד", אמר חולדאי. "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה. באתי לכאן הערב כדי להודיע על הקמת מפלגה חדשה. את העשייה הציבורית שלי אתם מכירים. נלחמתי כטייס, פיקדתי בשלום ובמלחמה, בחרתי לעסוק בחינוך ובמו ידיי הפכתי את הגימנסיה מתיכון מוכה אלימות וסמים למוסד מבוקש".

"קואליציה רחבה שמייצגת את הציבור הישראלי כולו - זה אנחנו. שמירה על הדמוקרטיה והבטחת שוויון ברוח מגילת העצמאות - זה אנחנו. פסקת ההתגברות על בית המשפט העליון - זה לא אנחנו. ניהול משבר הקורונה לפי גחמות - זה לא אנחנו. סגירת המרכולים בשבת - זה לא אנחנו. רוב יהודי ברור תוך הבטחת עוצמתה הביטחונית של ישראל - זה אנחנו. קידום הסיפוח - זה לא אנחנו".

"סער, בנט, ליברמן ומנהיגי הליכוד הם כולם חברים ואחים שלנו אבל הם אחראים לכל מה שקרה פה", המשיך חולדאי. "העובדה שיש פוליטיקאים שאינם מושחתים כמו ביבי לא אומר שהם צריכים לקבל את הקול שלכם. לא אעשה את זה לבד, יהיו איתי המקצוענים והטובים במדינה. הראשון שבהם הוא שר המשפטים המצטיין שנלחם בניסיונות להרוס את מערכת שלטון החוק, איש של מעשים ולא של דיבורים - שר המשפטים אבי ניסנקורן".

ניסנקורן: "הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה"

שר המשפטים, שצפוי להתפטר בקרוב לאחר שחבר לחולדאי, ואם לא יעשה כן סביר להניח שיפוטר על ידי גנץ, אמר בהצהרתו כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי, הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה. לא היה דבר כזה מקום המדינה. כמי שהיה שם כשר משפטים וחבר ממשלה, הקדשתי בחודשים האחרונים את כל כולי למאבק בראש הממשלה ושלוחיו בכל האמור למערכת המשפט. נאבקתי וגם ניצחתי. כשהם רצו לפגוע בשומרי הסף, עמדתי שם ובלמתי אותם. ניסו והמשיכו לנסות לפגוע בי, להכפיש את שמי, להדביק לי עלילות וסיפורים מופרכים".

"הסיפור פה הוא ערכים ולא בריחה מאחריות", המשיך ניסנקורן. "על הכף מונחת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית. זה השיקול היחיד שעומד לנגד עיניי. מולנו ניצב ראש ממשלה שמוכן בעת משבר כלכלי ובריאותי להחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה ולדרוש את ראשיהם של אנשי מערכת אכיפת החוק. במאבק הזה אין לנו ברירה אלא לנצח
לא אזרחי ישראל הואשמו בשלושה כתבי אישום, לא הם צריכים לשלם את המחיר". 

בהמשך הודה לבני גנץ: "אני מבקש להודות לגנץ על הדרך המשותפת למען ישראל, אבל כחול לבן הולכת ומתרחקת מעקרונותיי ומתפיסת עולמי. בחרתי להיות שותף של רון חולדאי למפלגה ברורה אידיאולוגית וחזקה, שתקדם כלכלה חברתית, שתשים את זכויות האדם והשוויון בראש סדר העדיפויות, מפלגה שלא חוששת מעמדה ברורה גם בתחום המדיני".