נתניהו: "תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה"

ראש הממשלה ביקש מחברות החיסונים להגדיל את קצב האספקה לישראל, והציב יעד שאפתני של 150 אלף מתחסנים ביום עד לסוף השבוע. לדבריו, "תוך 30 יום מהגעה לקצב הזה אנחנו נחסן 4.5 מיליון אזרחים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/12/20 19:56 יא בטבת התשפא

נתניהו: "תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה"
נתניהו מקבל את החיסון, צילום: חיים צח, לע"מ (פלאש90)

מבצע החיסונים נגד קורונה נמשך. ראש הממשלה נתניהו אומר הערב (מוצ"ש) כי היעד של ישראל לשבוע הקרוב הוא להגיע לכמות של 150 אלף חיסונים ביממה. לדבריו, ראשי חברות החיסונים סבורים כי ביכולתם להגביר את קצב החיסונים שיגיעו לישראל. עוד אמר נתניהו כי בקצב הזה, נוכל בתוך 30 יום לפתוח את הכלכלה והמסחר, ו"לצאת מהקורונה".

שר הבריאות: "כמעט 210,000 מחוסנים. נגביר את הקצב בימים הקרובים"

"שוחחתי בסוף השבוע עם ראשי החברות שמספקות לנו את החיסונים", אמר נתניהו, "ואמרתי להם שהיעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל150,000 חיסונים ביום. זה דבר פנטסטי, אבל סדר גודל כזה זה שיא עולמי. ביקשתי מהם שידביקו את קצב האספקה של החיסונים לקצב ההזרקה, והם אמרו לי שהם חושבים שהם יכולים לעשות זאת". 

ראש הממשלה הסביר כי "פירוש הדבר הוא שתוך 30 יום מהגעה לקצב הזה אנחנו נחסן 4.5 מיליון אזרחים. כיוון שכל אחד צריך שתי זריקות, אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים בישראל. אין דבר כזה בעולם". 

לדברי נתניהו, מדובר בשלב הקריטי של מבצע החיסונים. לדבריו, "זה השלב הקריטי, השלב הראשון, כי פה נמצאת כל האוכלוסייה בסיכון, כל הצוותים הרפואיים, כל האנשים מעל גיל 60. בשכבה הזאת נמצאים 95% מהתמותה. ברגע שגמרנו את השלב הזה - תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות". 

בסיום דבריו התייחס ראש הממשלה לסגר שיתחיל מחר, ואמר כי "אחר כך יבואו עוד 4.5 מיליון ועוד 4.5 מיליון אבל זה השלב הקריטי ואנחנו יכולים להשיג אותו. בשורה ענקית. אבל בקשה - אנחנו הולכים למבצע חיסונים ענק שאין כדוגמתו בעולם ואני מבקש מכם תוך כדי זה לעשות את הסגר הקצר והמהודק. שני הדברים יחד מוציאים אותנו מהקורונה ראשונים בעולם. שבוע טוב״.