סמוטריץ': "כלפי נוער הגבעות - הכל מותר ודמם הותר"

בנאומו במליאת הכנסת בשעת לילה מאוחרת, ביקר בחריפות יו"ר האיחוד הלאומי את התנהלות המשטרה וימ"ר שי במקרה הטרגי של אהוביה סנדק, ובכלל ההתנהלות כלפי נוער הגבעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/20 10:49 ח בטבת התשפא

סמוטריץ': "כלפי נוער הגבעות - הכל מותר ודמם הותר"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' נאם אמש (ג') במליאת הכנסת ותהה איך ייתכן שהשוטרים המעורבים בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק טרם נעצרו. לדבריו, המקרה הוא אירוע טרגי וחמור מאד עם תוצאה בלתי מתקבלת על הדעת שחייב להיחקר. השוטרים שהיו מעורבים באירוע לא נעצרו וספק אם נחקרו. אני חושש שיהיה מי שינסה לטשטש ולטייח ולא להגיע לחקר האמת, וכבר היו דברים מעולם", אמר. 

משפחת הנער שנהרג דורשת: לחקור את השוטרים בחשד לרצח

סמוטריץ' הוסיף כי "לא בטוח שסתם משטרת ישראל ביקשה למנוע ממנו לממש את תפקידו ולהגיע לזירה". 

כבר לא מעט זמן ח"כ סמוטריץ' מוחה על היחס הלא ראוי כלפי נוער הגבעות ואמר "ההתייחסות לנוער הזה ביהודה ושומרון כטרוריסטים זו שחיתות  מוסרית". הוא תקף בחריפות את בוגי יעלון שהגדיר אותם אחרי המקרה הנורא בדומא כמחבלים.

עוד אמר ח"כ סמוטריץ' בנאומו כי אם היה במדינת ישראל הייתה תרבות מינימלית של חקר ביצועים, ימ"ר ש"י והמחלקה היהודית היו נסגרים מזמן והוסיף כלפי הנוער הזה, התחושה היא שהכל מותר ודמם הותר. 

הוא קרא לממשלה ולמי שיעמוד בראשה לסגור את ימ"ר ש"י, וסיים בהבטחה שלא ישתוק על המוות המיותר הזה, ושמשטרת ישראל תידרש לחקור עד תום. לדבריו, "נדרוש שינוי מקצה לקצה של היחס לנוער הזה וסגירת המחלקות המזיקות שמתנהלות כפילים בחנות חרסינה", סיכם יו"ר האיחוד הלאומי.