כאוס פוליטי בדרך לבחירות: ניסנקורן ואשכנזי נגד גנץ

כחול לבן בכאוס מוחלט סביב המשא ומתן להארכת חיי הקואליציה: שר המשפטים, שבליכוד דורשים לקצץ בסמכויותיו, מתנגד לפשרה, ונראה כי שר החוץ בצד שלו. זעם על גנץ, ולא ברור האם יש בכלל רוב בכנסת לפשרה עם הליכוד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/12/20 12:17 ה בטבת התשפא

כאוס פוליטי בדרך לבחירות: ניסנקורן ואשכנזי נגד גנץ
השר ניסנקורן , צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מתקרבים בדהרה לבחירות. הכנסת תפוזר בליל יום שלישי הקרוב, כשבליכוד ובכחול לבן מנהלים משא ומתן על אפשרות לפשרה, אלא שלא ברור האם בכחול לבן יש בכלל תמיכה בפשרה כזו. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שבליכוד דורשים לקצץ בסמכויותיו כתנאי להמשך קיום הממשלה, מתנגד כמובן לכל פשרה שתכלול הפחתה בסמכויותיו, ובסביבתו טוענים כי גנץ מתנהל לבדו, ללא גיבוי מהמפלגה.

הבחירות יידחו? מו"מ אינטנסיבי בין הליכוד וכחול לבן

ח"כ בכחול לבן צוטט ב'ידיעות' ואמר כי "גנץ מנוהל כרגע על ידי שני ביביסטים, הוד בצר וחיים רמון. הם שיכנעו אותו שאם לא יאפשר לנתניהו לרסק את מערכת המשפט, הוא בדרך החוצה מהפוליטיקה. תוהו ובוהו בסיעה". הציטוט מתייחס למי שמנהלים את המשא ומתן עם הליכוד מטעמו של גנץ, יועצו ומנכ"ל משרדו הוד בצר והשר לשעבר חיים רמון.

מקורבי שר המשפטים ניסנקורן צוטטו בחדשות 12 ואמרו כי "דרישות הליכוד הזויות, מי שחושב שנסכים להפקיר את שלטון החוק -טועה". בנוסף, על פי הדיווח, שר החוץ גבי אשכנזי מתנגד גם הוא לפשרה עם הליכוד, ותומך בעמדתו של ניסנקורן מול גנץ.


(בני גנץ בראיון בסוף השבוע)

מנגד, גורמים אחרים בכחול לבן צוטטו ב'מעריב' ואמרו כי האשם בעיכוב במשא ומתן הוא שר המשפטים: "אבי ניסנקורן טיפס על עץ גבוה והוא בעצם תוקע את המו"מ", אמרו הגורמים. מקורבו של נתניהו, נתן אשל, כתב בקבוצת ווטסאפ פנימית בתכתובת שנחשפה בידיעה, כי "ניסנקורן כבר מבין שהוא קוץ בישבן גם לגנץ. חוק הכלים השלובים פועל, יותר ניסנקורן פחות רוטציה. לא אתפלא אם ניסנקורן יחליט להתפטר בעצמו".

יש לציין כי גם אם יגיעו נציגיו של גנץ להסכם פשרה עם הליכוד, כלל לא בטוח כי במפלגתו יש רוב להסכם כזה, וייתכן כי ההסכם לא יוכל לעבור בכנסת. הפשרה המדוברת כרגע, על פי הדיווח, היא העברת חוק מזורז לדחיית מועד העברת התקציב בשבועיים, כשבמקביל יועבר תקציב 2020, ותושג הסכמה לגבי מועד העברת תקציב 2021. חברי הכנסת של הליכוד קיבלו הבוקר הודעה בה נאמר כי "נדרשת נוכחות מלאה בימי שני ושלישי, לא יאושרו קיזוזים או היעדרויות. אנא היערכו לכך, סדר יום יישלח בהמשך".