יפעת שאשא-ביטון לא מתפטרת מהכנסת. ואיזו הבטחה קיבלה מסער?

בהודעה שפרסמו השניים נאמר כי המצטרפת הטרייה למפלגתו של סער תכהן כמ"מ ראש הממשלה במקרה וסער יעמוד בראשה, ופירטו שורה של נושאים שמתחייבת המפלגה לקדם, בראשם הגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/20 19:23 כט בכסלו התשפא

יפעת שאשא-ביטון לא מתפטרת מהכנסת. ואיזו הבטחה קיבלה מסער?
ח"כ יפעת שאשא ביטון, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

יפעת שאשא-ביטון תכהן כמ"מ ראש הממשלה. כך הודיעו הערב (ג') המצטרפת הטרייה למפלגת 'התקווה החדשה' של גדעון סער וסער עצמו. בהודעה שפורסמה מטעמם נמסר כי השניים "הגיעו להסכמה בדבר שותפות המבוססת על ערכים משותפים ועל הבנת האתגרים העומדים בפני המדינה והצורך לחולל שינוי". 

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגה של סער

בהודעה פורטה חלוקת התפקידים בין סער לשאשא-ביטון, במקרה שסער יעמוד בראשות הממשלה לאחר הבחירות: "גדעון סער יעמוד בראש הרשימה והתנועה ויהיה מועמדה לראשות הממשלה. ח״כ שאשא-ביטון תהיה מ"מ וסגנית יו"ר התנועה החדשה ותוצב במקום השני ברשימה בבחירות לכנסת, לכשתתקיימנה. בממשלה בראשות סער תכהן יפעת כמ״מ ראש הממשלה וסגניתו ותעמוד בראש קבינט חברתי, שיוביל את העשייה בתחומים החברתיים, בדגש על חינוך, בריאות, פרנסה ורווחה".  


(גדעון סער בראיון, באדיבות 'כאן')

עוד נמסר כי "בשיחות שהתקיימו בין השנים סוכם, כי התנועה תקדם מהלכים של שינוי שיטת הבחירות והממשל ובכלל זה: הגבלת כהונה של 8 שנים לכל היותר לראש הממשלה, שינוי שיטת הבחירות לכנסת ומתן כוח לציבור לבחירה אישית לפחות של חלק מחברי הכנסת, והעברת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. 
עוד סוכם, כי נושא החינוך יהיה במקום מרכזי בסדר העדיפויות של התנועה החדשה".

על פי דיווח ב'וואלה', ח"כ שאשא-ביטון לא מתכוונת להתפטר מהכנסת, כפי שעשה סער עצמו. הסיבה, לדבריה, נעוצה בכך שהיא איננה ח"כית מטעם הליכוד, אלא סיעה עצמאית, בהיותה נציגת 'כולנו בליכוד', ברשימת הליכוד. 

מוקדם יותר הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, כי יכריז על שאשא-ביטון כפורשת מהליכוד, אך בסביבתה של הח"כית אומרים כי זהו מהלך ללא התכנות, מאחר והיא נחשבת לסיעה עצמאית בכנסת.