יועז הנדל: "יש לי חובה לעשות הכל כדי שגדעון סער יצליח להיות ראש ממשלה"

שר התקשורת לשעבר, מסביר מדוע בחר לעזוב את כחול לבן ולעבור למפלגתו של גדעון סער. "ההחלטה לבנות בית לימין הממלכתי כדי לייצר חלופה לנתניהו היתה פשוט חשובה יותר בעיניי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 08:55 כט בכסלו התשפא

יועז הנדל: "יש לי חובה לעשות הכל כדי שגדעון סער יצליח להיות ראש ממשלה"
יועז הנדל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר שאמש (ב') השר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע לשר יועז הנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת, מפרט הנדל את בחירתו לחבור לגדעון סער במקום להמשיך בתפקידו כשר. בפוסט מפורט בחשבון הפייסבוק שלו כותב הנדל על הבחירה לחבור לסער מבלי להמתין להודעה רשמית ליציאה לבחירות: "קל יותר היה לחכות ולראות אם יש בחירות, בחרנו אחרת, מתוך הבנה על המשמעות של הצעד".

"יש מתח בין הרצון להמשיך לפרוס אינטרנט מהיר, להשלים משימות של קליטה וכיסוי או דור 5, לעבוד בתחום המקצועי שלי, לבין הצורך לייצר מציאות פוליטית אחרת" כותב הנדל. "ההחלטה לבנות בית לימין הממלכתי כדי לייצר חלופה לנתניהו הייתה פשוט חשובה יותר בעיניי. זה העתיד של מדינת ישראל, של ילדיי ובעיקר העתיד של החיים המשותפים כאן, למרות חילוקי הדעות". עוד כתב: "זה לא פשוט להיות פוליטיקאי. משום צד. התגובות קשות לפעמים מבזות אבל אין בכך כדי לאפשר שיח מבזה מצד פוליטיקאים אלה. אנחנו צריכים לשמש דוגמא אישית גם כשקשה".

על יו"ר מפלגתו הקודמת כתב: "בני גנץ הוא פטריוט ישראלי, אדם ממלכתי שאני מחבב מאוד ברמה האישית. יש בינינו פערים אידיאולוגיים אבל אני יודע שהוא רוצה רק את טובת המדינה". הנדל מצהיר כי אידאולוגיית הימין חשובה לו יותר: "לא ניסיתי אף פעם להתחפש לשמאל. תמיד הצהרתי שאני ימין ממלכתי על כל המשתמע מכך. עשיתי זאת מתוך הבנה של החלופות הקיימות. עכשיו לראשונה יש חלופה אמתית. הזדמנות לשינוי. בית למאות אלפי אנשי מרכז ימין שרוצים שלטון ממלכתי, בלי להתפשר על האידיאולוגיה שלהם".

 על התמיכה בסער כתב: "דווקא בגלל שתמכתי בממשלת האחדות שלא הצליחה, יש לי חובה לעשות הכל כדי שגדעון סער יצליח להיות ראש ממשלה. לא למענו אלא למען ילדיי". לבסוף כתב: "ביומיים הקרובים אנסה לנקות שולחן מהמשימות במשרד. להודות לאנשי משרד התקשורת המסורים והרציניים. פקידי הציבור הכי טובים שיש בארץ. אמשיך לפעול למען הסיבים והתשתיות לכלל המגזרים, גם בכנסת וגם בתקופת הבחירות. ובעיקר לשמור על שיח ענייני ומכבד, ולא משנה באיזה ויכוח או מערכת פוליטית. זו משימה עליונה של שליחי הציבור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן