מפקח עם מצלמה בכל קלפי: החידושים במערכת הבחירות הקרובה

ברקע ההיערכות לפיזור הכנסת, ח"כ שלמה קרעי סיכם עם הנהלת ועדת הבחירות המרכזית על שורה של שינויים, ביניהם: נציגי המפלגות יוכלו לעקוב בזמן אמת אחר בדיקת התוצאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/20 08:15 כג בכסלו התשפא

מפקח עם מצלמה בכל קלפי: החידושים במערכת הבחירות הקרובה
בחירות , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במערכת הבחירות לכנסת ה-24, שצפויות להתקיים בחודשים הקרובים, יונהגו כמה שינויים וחידושים משמעותיים שעליהם סוכם בין סגן יו"ר ועדת הבחירות, ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), להנהלת ועדת הבחירות (המנכ"לית אורלי עדס והיועמ"ש עו"ד דין ליבנה). כך דווח הבוקר (ד') ב'ישראל היום'.

החידוש החשוב ביותר הוא הצבת מפקח מטעם ועדת הבחירות כשהוא מצויד במצלמת גוף בכל אחת מ-13 אלף הקלפיות ברחבי הארץ. המפקח יהיה רשאי במהלך ההצבעה לצלם כל אירוע חריג, ולאחר מכן בעת ספירת הקולות לצלם את כל הליך ההצבעה כדי למנוע זיופים. ח"כ קרעי הציע לאפשר צילום רציף לאורך כל היום, אולם הצעתו זו נדחתה. השינוי מחייב אישור של נשיאות ועדת הבחירות.


(מנכ"לית ועדת הבחירות בוועדה בכנסת, השבוע)

כמו כן, סוכם על חידושים נוספים. ראשית, מתן אפשרות לחברי ועדת הבחירות המרכזית ולחברי ועדות הבחירות האזוריות מטעם המפלגות לעקוב אחרי ספירת הקולות - על פי הסיכום יוקמו עמדות עם מסכים מחוץ לחדרי ההקלדה ובדיקת הפרוטוקולים, ומשם יוכלו נציגי המפלגות לעקוב אחרי ההקלדה של תוצאות הבחירות ובדיקתן. גם צעד זה מחייב אישור של הנשיאות.