מתי יתקיימו הבחירות? ועדת הכנסת תכין את החוק להצבעה

ועדת הכנסת קיימה דיון ראשון בחוק, והחליטה כי הכנתו לקריאה ראשונה תתקיים בוועדת הכנסת, ולא יעבור לוועדת החוקה, כפי שדרשו בקואליציה. נציגי הליכוד, ש"ס ויהדות התורה נעדרו מההצבעה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/12/20 10:14 כא בכסלו התשפא

מתי יתקיימו הבחירות? ועדת הכנסת תכין את החוק להצבעה
ועדת הכנסת, צילום: יונתן סמיה, דוברות הכנסת

הדיון בחוק לפיזור הכנסת עובר שלב. ועדת הכנסת התכנסה הבוקר (ב') לדיון בהצעת החוק, שעברה בשבוע שעבר במליאה בקריאה טרומית. הוועדה דנה באיזו ועדה יוכן החוק לקראת החזרתו למליאה לקריאה ראשונה, ולאחריה לקריאה שנייה ושלישית, והכריעה כי החוק יישאר בוועדת הכנסת, ולא יעבור לוועדת החוקה, כפי שדרשו בליכוד. נציגי ש"ס, יהדות התורה והליכוד החרימו את ההצבעה בוועדה.

שידור ישיר מוועדת הכנסת:

בדרך לבחירות: החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה ראשונה

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי יש לקיים בחירות בהקדם: "אנחנו רוצים לקיים מערכת בחירות הכי מהר שאפשר, מוקדם ככל הניתן". לדבריו, "נצטרך להכריע איזו ועדה תדון בחוק לפיזור הכנסת, יש מאבק בינינו לבין הליכוד. אנחנו מעוניינים שהוא יעלה בוועדת הכנסת. לאחר שנכריע נדון בחוק ובתאריכים". 

עוד אמר גינזבורג כי הבחירות נכפו על המדינה בידי נתניהו: "הבחירות האלה נכפות עלינו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לכן עדיף שהן יהיו קצרות ולא יימשכו עד חודש מאי". הוא הוסיף כי "אי אפשר להשאיר את המדינה ללא תקציב, צריך לעשות את מערכת הבחירות הזאת כמה שיותר מהירה, חסכונית ושקופה".

יו"ר ועדת הכנסת התייחס גם לקיצוצים בתקציב הבחירות, שצפוי לעבור בוועדה, ואמר כי "נרצה לקצץ את הוצאות הבחירות ונדאג שהתעמולה תהיה מפוקחת ברשתות החברתיות, זה אינטרס ציבורי. לא יכול להיות שיהיה פייק ניוז במערכת בחירות".

"חצי מתיקי הממשלה נמצאים בשליטתנו נמשיך להיות במשרדים ולהיות עם היד על ההגה, נעשה כל מה שאפשר כדי שהבחירות יהיו מהירות וקצרות ונפעל בכל הצירים הפרלמנטריים כדי שהחוק יידון בצורה רצינית ומהירה ויגיע לידי סיום", הוסיף ח"כ גינזבורג. "הבחירות נכפו עלינו ע"י ראש הממשלה, לא רצינו את הבחירות האלה, אבל בני גנץ אמר באופן מפורש, שאם לא יעבור תקציב אז הולכים לבחירות. זה שאין תקציב פוגע בכולם - נכים קשישים, עצמאים, מובטלים, צריך לתת לאנשים פתרונות, אנחנו באנו לשרת את אזרחי ישראל ולא את נתניהו ולכן אם לא יהיה תקציב אז אנחנו נלך לבחירות".