בלאגן בכחול לבן: זמיר וינקלביץ' בעימות חזיתי

שרת התפוצות הגיבה לחברה לסיעה לאחר שתקף אותה בנושא התמיכה בהתיישבות. בהמשך נפגשו השניים בלשכתו של גנץ, והרוחות התלהטו לכדי צעקות רמות, שנשמעו היטב מבחוץ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/20 12:57 טז בכסלו התשפא

בלאגן בכחול לבן: זמיר וינקלביץ' בעימות חזיתי
השרה ינקלביץ', צילום: שלומי כהן

הבחירות בדרך, וכחול לבן בדרך להתפרקות מוחלטת. שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', הגיבה היום (ד') לחברה לסיעה, ח"כ אסף זמיר, לאחר שזה תקף אותה בשל דבריה על התמיכה בהתיישבות הצעירה.

בחירות 2021 | התרחישים האפשריים

הסיפור החל לאחר שינקלביץ' ביקרה במיצג המחאה של ההתיישבות הצעירה, ואמרה כי "בני גנץ תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה. צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביו"ש ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים".

הדברים עוררו סערה באגף השמאלי של כחול לבן, וח"כ אסף זמיר תקף את ינקלביץ' ואמר כי היא מזיקה למפלגה:  "זו חריגה מהקו האידיאולוגי של המפלגה, באינטרס לא ברור שלא משרת אותנו. אנחנו ערב פיזור אפשרי של הכנסת והאמירות שלך גורמות נזק", אמר זמיר בישיבת הסיעה.

היום הגיבה ינקלביץ' לזמיר וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "ידידי אסף זמיר, במערכת הבחירות כחול לבן הציגה עצמה כמפלגת מרכז, הפונה לכל אזרחי ישראל ובכללם למתיישבים. לא שמענו אז את מחאתך, מה השתנה כעת?
כחול לבן היא מפלגת שלטון, מפלגה ממלכתית, שמייצגת את הפסיפס הישראלי, לא את רק ספר הבוחרים לעיריית תל אביב. די לשיח השנאה כלפי המתיישבים".

בהמשך זימן יו"ר המפלגה, בני גנץ, את השניים לשיחה בלשכתו. על פי דיווח ב'וואלה', השניים התעמתו בצעקות רמות בלשכה, צעקות שנשמעו היטב גם מבחוץ. עוזריו של גנץ הוצאו מהלשכה במהלך העימות.