עמיר פרץ: "הסיכויים שנצביע בעד פיזור הכנסת גבוהים"

שר הכלכלה הצהיר כי מפלגתו וכחול לבן מתואמים עם יש עתיד, וכי קיים סיכוי גבוה שיצביעו בעד פיזור הכנסת. לפיד: "אני אומר לכחול לבן, תצביעו ונוריד את נתניהו תוך 48 שעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/20 09:26 יד בכסלו התשפא

עמיר פרץ: "הסיכויים שנצביע בעד פיזור הכנסת גבוהים"
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

האם הכנסת צפויה להצביע בעד פיזורה כבר בימים הקרובים. ביום רביעי צפויה לעלות הצעת החוק של סיעת יש עתיד לפיזור הכנסת, והשר עמיר פרץ (העבודה - כחול לבן) אומר הבוקר (ב') כי קיים סיכוי גבוה שהסיעה תצביע בעד הצעת החוק.

פרץ אמר בראיון לכאן חדשות כי "אנחנו מתואמים עם כחול לבן, ואני מניח שהסיכויים שנצביע לפיזור הכנסת הם מאוד גבוהים. אני חושב שזו העמדה המתגבשת". מוקדם יותר אמר בכאן חדשות שר המשפטים אבי ניסנקורן, אשר הבוקר דווח כי הוא וגנץ נמצאים בנתק, כי ההחלטה תיפול מחר בערב: "נתכנס ונקבל החלטה מחר בערב. אי אפשר להמשיך ככה, כשמשיקולים אישיים לא מעבירים תקציב. זה ברור לכל כחול לבן".

ניסנקורן הוסיף כי "היועמ"ש ובג"ץ באו והוציאו כרטיס אדום למדינה. היה צריך להעביר לכנסת את התקציב ל-2020 ו-2021. כולם יודעים שכרגע תקציב לא עובר מסיבות אישיות, ולא יכול להיות שאנחנו במדינה שמתנהלת בצורה כזו". 

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, קרא לכחול לבן להצביע בעד פיזור הכנסת. בראיון לכאן חדשות אמר לפיד כי "בשביל לאחד ולבנות, אני אומר לכחול לבן, תצביעו ונוריד את נתניהו תוך 48 שעות. הם יודעים שאני צודק, הם כבר לא חושבים שיצא משהו טוב מהממשלה הזו, כי כל השיקולים בה לא ענייניים. הם יודעים שנתניהו מוכר לעם ישראל שהכל בסדר והכל לא בסדר. יושבים כחול לבן ממשלה ואומרים, הדבר הזה לא טוב", אמר לפיד. "הגיע זמנם לעשות, אם ישראל לפני הכל, ולא הכיסא לפני הכל, אז שיעשו. אנחנו צריכים ממשלה שתקום בבוקר כדי לאחד ולבנות את העם". 

הוא הוסיף בעניין ניהול משבר הקורונה כי: "יש מדינות שמנהלות את זה בצורה טובה, אבל אנחנו לא, כי נתניהו במקום אחר. אתמול, במקום להתעסק בכישלון הפיילוט, הוא התעסק עם עורכי הדין שלו". בעניין התקציב, אמר לפיד: "היום ה-30 בנובמבר, איך יהיה תקציב? אם התקציב מוכן, למה הוא לא עבר? מה שקורה עכשיו, מנוהל משיקולים לא ענייניים, אז פשוט לא קורה כלום. הניהול הוא כושל". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן