הליכוד נגד בנט: "שיתפקד ליש עתיד"

יו"ר ימינה אמר כי "גוש הימין מת" והסביר כי המפלגות החרדיות והליכוד פירקו אותו. בליכוד לא נשארו חייבים: "ברית האחים חוזרת על סטרואידים, עדיף שבנט יתפקד רשמית ל"יש עתיד"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/11/20 14:35 ט בכסלו התשפא

הליכוד נגד בנט: "שיתפקד ליש עתיד"
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

העימותים בין הליכוד ונתניהו לימינה ובנט נמשכים ללא הרף. אחרי שבנט תקף את נתניהו הבוקר בראיון ב'וואלה', הגיע יו"ר ימינה ל'כיכר השבת' ואמר, בתשובה לשאלה על כך שפירק את גוש הימין כשסירב להיכנס לממשלה, כי "סליחה... כרגע החרדים יושבים בממשלה ואני מודר בחוץ. מי ששבר את גוש הימין זה נתניהו בשיתוף פעולה עם החרדים".

בנט תוקף: "כישלון מזעזע של הממשלה ושל ראש הממשלה"

"בסך הכל ביקשתי אז את תיק הבריאות כדי לא להגיע בסופו של דבר למקום שבו אנחנו נמצאים היום", הוסיף בנט, והאשים: "החרדים קיבלו את ההחלטות שלהם, וכרגע המצב הוא שאין יותר גוש ימין בגללם. לכן, שכל אחד יקשוט עצמו קודם".


(בנט בכנסת, אתמול)

בליכוד מיהרו להגיב, והאשימו את בנט בכך שלא המליץ על נתניהו לראשות הממשלה: "ברית האחים חוזרת על סטרואידים", נאמר בתגובת הליכוד. "אחרי שנפתלי בנט לא המליץ על נתניהו בפני הנשיא, תמך ביאיר לפיד לראשות הממשלה, הודיע אתמול שיתמוך בהצעת לפיד להפלת נתניהו בשבוע הבא - היום בנט מודיע רשמית ש"אין גוש ימין". במקום להקים מפלגת לוויין, עדיף שבנט יתפקד רשמית ל"יש עתיד".

בתגובה לכך אמרו בימינה כי "נתניהו ולפיד בברית פוליטרוקים. משך כל תקופת הקורונה לפיד ונתניהו מתעסקים רק בפוליטיקה, במקום בהשתלטות על הקורונה, דאגה לפרנסתם של מיליון מובטלים ושיקום הכלכלה". בימינה הוסיפו כי "זה מה שהוביל לכישלון הנורא. כל עוד הם לא מסוגלים להתעלות מעל הפוליטיקה ולהבין את גודל השעה - לא מגיע לא לזה ולא לזה להיות ראש ממשלה".
עוד נמסר מ'ימינה': "לצערנו, בחצי השנה האחרונה נתניהו ולפיד הוכיחו שמעניין אותם רק פוליטיקה, ולכן כנראה שהמשימה הזו תוטל על ימינה בראשות נפתלי בנט לאחר הבחירות".

איילת שקד.

איילת שקדצילום: פלאש 90

גם חברתו של בנט למפלגה, ח"כ איילת שקד, אמרה היום ב-ynet כי "הממשלה היא ממשלת שמאל. נתניהו מכר את כל מה שחשוב לימין לניסנקורן ולשותפיו. הציבור רואה שזו ממשלה מסוכסכת, מפולגת, מתקוטטת. לא היה דבר כזה ששר הביטחון מנסה להשפיל את ראש הממשלה וראש הממשלה מנסה להשפיל את שר הביטחון. אנחנו נמצאים במשבר מאוד קשה". 

גם ח"כ אופיר סופר מימינה התייחס לנושא, וחזר על הטענה כי גוש הימין פורק. בראיון ב'קול ברמה' אמר סופר: "יש תמיד חששות מהסקרים, גוש הימין פורק מזמן לצערי, מי שלא ניהל איתנו מו"מ זה הליכוד אבל גוש זו ערבות הדדית ולצערי דרעי הקים את הגוש וציפיתי להתנהלות אחרת מבחינתו, אני שמח לשמוע שהוא לא ערב לקיום הרוטציה"