בנט תוקף: "כישלון מזעזע של הממשלה ושל ראש הממשלה"

יו"ר ימינה ממשיך לתקוף את הממשלה ואת נתניהו: "עם ישראל ומדינת ישראל זה לא עם של עשרה מיליון אנשים נעדרי שכל וסופרמן אחד". וקורא להגיע לבחירות בהקדם: "אין משהו יותר גרוע מהממשלה הזו לישראל, הכל עדיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/20 08:25 ט בכסלו התשפא

בנט תוקף: "כישלון מזעזע של הממשלה ושל ראש הממשלה"
נפתלי בנט, צילום: כיפה

ריח הבחירות באוויר, והמתקפות מתגברות. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, עלה היום (ד') למתקפה חריפה - נוספת - על ראש הממשלה נתניהו ועל התנהלות הממשלה. בראיון לפודקאסט ב'וואלה' אמר בנט כי מפלגתו תתמוך בחוק לפיזור הכנסת שצפוי לעלות בשבוע או בשבועות הקרובים להצבעה במליאה, ואמר כי "אין משהו יותר גרוע מהממשלה הזו לישראל, הכל עדיף, חייבים בחירות מהירות ולהשכיח כמה שיותר את הממשלה הזו".

נפתלי בנט | ראש הממשלה הבא או בועת סקרים?

בנט תקף את התנהלותו האישית של ראש הממשלה ואמר כי "עם ישראל ומדינת ישראל זה לא עם של עשרה מיליון אנשים נעדרי שכל וסופרמן אחד. במלחמת העצמאות בן גוריון לא נלחם לבד וניצח, אלא העם כולו". לדבריו, "יש איזה פסיביות שמגיעה מלמעלה, שאומרת אני אטפל, אני אחתום, מול חיסון כזה או אחר, אל תעשו כלום. זה לא האתוס הציוני הישראלי, שתמיד היה אקטיבי ולקח את היוזמה לידיים. הכל פה זה גבורה או כישלון של אדם אחד, זה לא מדינת ישראל. כדי לצאת מהמשבר הזה אי אפשר לייצר אתוס כזה גלותי ופסיבי, לשבת ולקבל".

(הפודקאסט של טל שלו עם בנט)

"יש בממשלה הזו מכל הכיוונים העדפה מובהקת של האינטרס האישי על פני הלאומי", הוסיף שר הביטחון לשעבר לתקוף. "זאת ממשלה שמשועבדת לכבוד, ג'ובים, למריבות, ללתפוס עוד כותרות והיא שכחה אותנו האזרחים. יש פה כישלון מזעזע של הממשלה ושל ראש הממשלה שהוא כמעט חסר תקדים בהיקף הנזק והסבל, וכואב הלב. בני אדם אמיתיים משלמים וסובלים בגלל העיסוק האובססיבי של המנהיגות הנוכחית".

לדבריו, גם בליכוד וגם בכחול לבן משחקים בפוליטיקה: "אני מתבייש כשאני מסתכל על ההתנהגות הזו. כחול לבן מקימים ועדת חקירה ביטחונית כדי לפגוע בנתניהו, נתניהו משפיל את גנץ ואז מדליף שלא ידע על הביקור בסעודיה כדי להשפיל אותו ואמיר אוחנה, במקום לטפל בטרור החקלאי, מדבר על הקמת ועדה מולו".

על סוגיית התקציב הבלתי נגמרת אמר בנט כי "התקציב זה בלתי נתפס. אין שום הצדקה שמיליון מובטלים יושבים בבית, ולא עוברים הסבות או הכשרות מקצועיות. ביולי, כשייגמרו דמי האבטלה, נגיע לגל של פליטת מיליון איש למשק כשאין מיליון משרות ובגלל שהתקציב תקוע רק מסיבות פוליטיות בגלל הדיונים על האקזיט, זה מזעזע".

עם זאת, בנט סירב להיכנס למתקפה בנוגע לענייניו המשפטיים של ראש הממשלה: "הנושא של 'כן ביבי או לא ביבי' כל כך נטחן, זה לא מענין אותי, אני לא רק לא ביבי ואני לא ביבי, אני מדינת ישראל וזה לא אותו דבר ואני מסרב להיכנס לשם. הסחורה שאני יודע להביא לציבור לא קשורה לראש הממשלה אלא לעתידם".

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהוצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על המתקפות מצד הליכוד עליו ועל ימינה אמר בנט כי "אני לא יכול למנוע מאנשים לטנף, זו טבעה של הפוליטיקה. אני מזהה עמוק עמוק מגמה חדשה והיא מגמה עניינית, מרוב הרעש של הפגנות ו'שמאלנים הם בוגדים' ו'ימנים הם פשיסטיים'. מי שתבער בו השנאה אחד כלפי השני, כנראה לא יצביע לי".

עוד הוסיף: "יכול להיות שהקו יהיה שבצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט שמאלנים, לכו על זה. אני לא זוכר שבעשור האחרון הליכוד החילו ריבונות על סנטימטר אחד ביו"ש או רפורמה במערכת המשפט, אז קצת מצחיק שמאשימים את סמוטריץ' שהוא שובר שמאלה. אני עדיין מתכוון לדבר עם כולם ולהסביר מה החזון שלי. ישראל זאת ישראל, נתניהו זה נתניהו, זה לא אותו דבר".