פרשת הצוללות: עד המדינה חזר בו מעדותו

עד המדינה בפרשת הצוללות, המכונה 'תיק 3000', מיקי גנור, חזר בו מעדותו, וטוען כעת כי לא שיחד איש. הוא נחקר באזהרה במשטרה, ולאחר מכן נעצר. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/03/19 21:52 יב באדר ב'

פרשת הצוללות: עד המדינה חזר בו מעדותו
מיקי גנור, צילום: פלאש 90

התפתחות משפטית דרמטית. מיקי גנור, איש עסקים ובעברו מפקד מפקד ספינת טילים בחיל הים, שחתם על הסכם עד מדינה בפרשת הצוללות, המכונה גם 'תיק 3000', חזר בו מהחתימה על ההסכם ומהודאתו. כך נחשף בחדשות 13. לדברי גנור: "לא שיחדתי איש. כל התשלומים שהועברו למעורבים בתיק היו עבור שירותים מקצועיים ובהם שירותי ייעוץ. אמרתי בעבר כי מדובר בשוחד רק בגלל הלחץ האדיר שהופעל עליי ויישרתי קו עם הנרטיב המשטרתי".

פרשת הצוללות התפרסמה לראשונה בשנת 2016. על פי החשד, אנשי עסקים ישראלים ובכירים בדרג הצבאי והמדיני היטו מכרזים בינלאומיים לרכישת צוללות וספינות מסוג 'סער 6', עבור חיל הים הישראלי - בגרמניה, במטרה לגרוף לכיסם מיליונים. מיקי גנור, איש עסקים שהיה מעורב ברכש הצוללות, חתם על הסכם עד מדינה בפרשה, במסגרת עסקת טיעון, לפיה יואשם בעבירות מס, יישב שנה בכלא וישלם קנס כבד, ויודה במתן שוחד.

נתניהו

לא חשוד בפרשה, אך שמו נקשר בה. נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי POOL

על פי הפרסומים הערב (ג'), עורכי הדין של גנור הודיעו אמש למשטרה כי יש לו גרסה חדשה בפרשה, וכי הוא חוזר בו מהודאותיו ומהחתימה על הסכם עד המדינה. הוא נחקר באזהרה ונעצר לאחר מכן. על פי גורמים במשטרה, בהסכם המקורי עם גנור ישנו סעיף, לפיו אם הוא חוזר בו מגרסתו (כפי שאכן עשה), אפשר להשתמש בחומרים שהעביר למשטרה ובגרסה המקורית שמסר.

במשטרה בטוחים כי השינוי בעמדתו של גנור לא ישפיע על חקירת הפרשה, הנחשבת לאחת החמורות בתולדות צה"ל, ואף שמו של ראש הממשלה נתניהו נקשר בה, כמי שהורה על רכש הצוללות. על אף שאיננו מהחשודים בפרשה. השבוע פורסם כי נתניהו גרף לכיסו מיליונים כתוצאה מרכש הצוללות, כיוון שהחזיק מניות של חברה הקשורה לפרשה. יו"ר כחול לבן גנץ ויו"ר העבודה אבי גבאי קראו לאחר הפרסום לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה, שהכחיש היום את הפרסום.

מהמשטרה נמסר: "בהמשך להודעה הנוגעת למיקי גנור עד המדינה בתיק 3000 ובקשתו לשנות מהגרסה שמסר במהלך חקירת הפרשה. החשוד נעצר והוא יובא מחר בשעה 11:00 לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינו. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בהתאם לצרכי החקירה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן