מיקי זוהר: "הבחירות יהיו ב-23 במרץ"

יו"ר הקואליציה, שהצהיר על "שינוי גישה" בהתנהלותו, אמר כי איננו מאמין שהכנסת תשרוד אחרי ה-23 בדצמבר, והעריך כי הבחירות יתקיימו בסמוך לפורים: "לא רואה דרך שנגיע להסכמות עם כחול לבן על העברת תקציב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/20 20:35 ב בחשון התשפא

מיקי זוהר: "הבחירות יהיו ב-23 במרץ"
מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

האם גורלה של הממשלה והכנסת נחתם? בכחול לבן הודיעו בשבוע האחרון כי לא יאפשרו את המשך קיום הממשלה אחרי סוף חודש אוקטובר, אם לא יושגו הסכמות על העברת תקציב המדינה לשנת 2020, מנגד, בימים האחרונים שוררת אופטימיות יחסית בקרב חלקים מחברי כחול לבן לגבי העברת התקציב, בשל מה שנראה כשינוי גישה אצל ראש הממשלה נתניהו, בדרך לדיונים על התקציב.

כבר לפני שבוע הצהיר זוהר: "צריך ללכת לבחירות ב-23 בדצמבר

מי שפחות אופטימי הוא יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שהצהיר היום (ג') כי הוא מעריך שהממשלה לא תשרוד, ותתפרק לקראת סוף השנה האזרחית. בראיון לרדיו 103FM הצהיר זוהר כי הוא מאמין שהתאריך בו יתקיימו הבחירות הוא ה-23 במרץ 2021, שלושה ימים לפני חג הפורים הקרוב, בעוד חמישה חודשים.

"להערכתי ב-23 לדצמבר תתפזר הכנסת", אמר זוהר. "משום שאני לא רואה דרך שנגיע להסכמות עם כחול לבן על העברת תקציב חד-שנתי, הם מתבצרים בעמדתם להעביר תקציב דו-שנתי, ואנחנו לא שם. אנחנו רוצים להעביר תקציב חד-שנתי, 23 במרץ זה התאריך שלדעתי צפויות להיות בו בחירות במדינת ישראל". 


(מיקי זוהר בראיון לכיפה)

זוהר התייחס גם להצהרתו כי ישנה את גישתו בראיונות, ואמר כי "זה דבר שאני חושב עליו כבר הרבה מאוד זמן. ההחלטה שלי לא קשורה בכלל לאמירה שלי נגד מנדלבליט שאני חד-משמעית אומר שאני עומד מאחורי דבריי משום שלא איימתי על מנדלבליט ולא רימזתי אפילו לאיום, ולכן סתם טענות ומדובר בהבעת דעה בריאיון רדיו, ובשלב הבאה יגידו שאם נכתוב משהו בטוויטר או שעיתונאים יגידו שצריך לבקר את מערכת המשפט אז יגידו שהם מאיימים על גורמי מערכות האכיפה".

על התבטאויותיו נגד המפגינים נגד נתניהו הבהיר יו"ר הקואליציה: "לגבי המפגינים עמדתי באמת ידועה. אני חושב שההפגנות שהם ערכו לא נכונות ולא טובות משום שהן לא נותנות לנו את האפשרות לשכנע את הציבור לשמור על ההנחיות. כשרואים אותם מפגינים, אומרים לנו אחרים אנחנו לא שומרים על ההנחיות כשיש אלפים מתגודדים, אל תבואו אלינו בטענות. הנה לך דרך להביע ביקורת על ההפגנות מבלי לקרוא להם אנרכיסטים' ומפיצי מחלות. אני לא הולך לשנות את העמדות שלי, אבל אני כן הולך להגיד אותן בצורה אחרת".