מיקי זוהר: "לא איימתי על מנדלבליט. ראוי שיתפטר"

יו"ר הקואליציה ספג מתקפות, ולאחר הביקורת של ראש הממשלה ניסה להוריד את הטון: "לא איימתי על מנדלבליט. אם יש לו כבוד עצמי - ראוי שיתפטר". קודם לכן אמר: "אם מנדלבליט לא יתפטר תהיה רעידת אדמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 11:15 כו בתשרי התשפא

מיקי זוהר: "לא איימתי על מנדלבליט. ראוי שיתפטר"
ח"כ מיקי זוהר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

מנסה למזער נזקים. יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, לא חוזר בו מהדברים הקשים שאמר מוקדם יותר היום (ד') על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אך טוען כי לא איים עליו. זהר כתב בטוויטר כי ‏"הגיע הזמן שנפסיק לפחד ממערכת המשפט, כבר לא צריך לחשוש מהם. הדברים שנחשפים בחודשים האחרונים מעידים על רקבון מוחלט ותפירת תיקים".

מיקי זוהר מבטיח: "אם מנדלבליט לא יתפטר תהיה רעידת אדמה"

בהתייחס לראיון בו אמר "אם מנדלבליט לא יתפטר, תהיה רעידת אדמה", הוסיף זוהר כי "לא איימתי על מנדלבליט, אם יש לו כבוד עצמי, לאור הדברים שנחשפים, ראוי שיתפטר".

בהמשך כתב זוהר: "הבנתי ש״התנועה לאיכות השלטון״ שפועלת ב״אובייקטיביות״ מובהקת הגישה נגדי תלונה על סחיטה ואיומים.
ובכן, תירגעו חברים.. לא סחיטה ולא איומים. אמרתי בדיוק את מה שכולם חושבים: מנדלבליט חייב להתפטר לאור האירועים.
גם אם ינסו להוציא את דבריי מהקשרם ולומר שאיימתי על מנדלבליט - הם יתבדו".

קודם לכן ביקר ראש הממשלה נתניהו את דבריו של זוהר על מנדלבליט ואמר כי "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".

כזכור, מוקדם יותר התייחס זוהר להקלטות שנחשפו אמש בחדשות 12, בהן נשמע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתייחס למי שהיה פרקליט המדינה, שי ניצן. בהקלטות נשמע מנדלבליט אומר כי ניצן "מחזיק אותו בגרון", בנושא תיק החקירה בפרשת הרפז. זוהר אמר הבוקר בראיון לרדיו 103FM כי "יש עוד שיחות שהוקלטו. יש עוד סיפור פלילי נגד מנדלבליט שלא פורסם". את הדברים אמר זוהר בראיון ב-103FM. 


(מיקי זוהר בראיון לכיפה)

בהמשך דבריו, זוהר שב והדגיש כי אינו מאיים, אלא מבטיח: "מה שעשה מנדלבליט ומה שעשה שי ניצן נחשף לציבור וכולם יודעים מה קרה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד – רק טפח קטן נחשף, קטנצ'יק. לכן אני חושב שאם אנשים לא יפנימו אלה שכמובן יזמו את כל הקנוניה נגד רה"מ שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה הם יצטרכו לשלם על זה מחיר".

זוהר, על אף שהדברים לא נאמרו בשיחות שפורסמו אמש, אמר כי מנדלבליט נסחט על ידי ניצן. "אנחנו מחכים שעוד דברים ייחשפו וייצאו אל האור וככה יתברר שכל מה שאמרנו היה נכון לגבי תיאום מושחת בין שי ניצן למנדלבליט, שנסחט על ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד נתניהו". 

לסיום שאלו המראיינים גולן יוכפז וענת דוידוב האם צריך לפתוח בחקירה נגד ניצן. זוהר השיב: "ועוד איך, איזו שאלה? צריך לחקור את שי ניצן מידית. אם הוא סחט את מנדלבליט בין אם אגב אמר במפורש או ברמז צריך לבדוק את הסוגייה מידית, כנ"ל את הסוגייה של אביחי מנדלבליט מדוע החליט להגיש את כתבי האישום המופרכים הללו. מדוע הלך על עבירת שוחד של סיקור